nedjelja, travnja 05, 2009

Šparoge na salatu








grane mladog ruja s djedove njive....


...letećem Finnlandezu za obranu od bloggerskih uroka :)

-

Broj komentara: 38:

Finnamac kaže...

ohohoho, pa sa sosom od putera na flamanski nacin... :)

Praktična žena kaže...

Budući da su ovo divlje, malo gorkaske i mnogo sitnije šparoge od onih uzgojenih, mi ih radimo s maslinovim uljem, tvrdo kuhanim jajima i malo kvasine ili jabučnog octa (barrique). Nemam također ni ništa protiv rižota sa šparogama s malo pršuta i dosta naribanog sira:)

ena kaže...

Na Rabu strogo varijanta s jajima i kvasinom (kad samo pomislim, Matovica ih je sada puna...)

Evo me iz vinograda! Pokorno javljam, vikendice navalile sa svih strana! Vinograd je u ovom trenutku jedina nedirnuta oaza koprive u cijelom GRADU vikendica; hvala nebesima da mu na onoj čuki ni pok. Twinsi ne bi zaklonili vidik :)

Praktična žena kaže...

Mislila sam da si iskoristila ovu ljetnu vrućinu (27 stupnjeva je bilo na G-termometru u 13 sati!) i otišla u goru. Vikendaši nanjušili čist zrak pa odlučili napravit rezervnu kuću ako se onaj led na južnom i sjevernom polu od ovih sumanutih temperatura počne topiti:)))

ena kaže...

Led se jako ozbiljno počeo topiti; eno se odvalio dio Antarktike

Promet na šumskoj cesti tako gust otkad je stigao asfalt, da se nisam imala gdje parkirati; zamisli: 'planinari' dođu autom do pola šume, a onda isuču štapove i gojzerice pa udri uzbrdo pješice (još stotinjak koraka do Svatova). Sljedeći put očekujem da će nestati potok i na tom mjestu osvanuti tramvajska pruga. Što znači i okretište ispod mog vinograda. Zato unaprijed pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću izjavljujem gladonačelniku: 'Vu mojemu trsju ne bu zahoda!'
Plus, propustila sam triler Dinamo - Dinamo (V) i uhvatila samo zadnjih 20 min Thomasa Crowna, a na stolu i dalje imam jednaku količinu neprevedenih mikročipova. Gubim li kontrolu, dr. Šmalc?

Praktična žena kaže...

Vraga! Došlo proljeće svi pojurili iz kuća, meni sinoć promet po kući, samo svraćaju, osim juniora koji je trebao doći na instrukcije ali uteko i on ganjat bicikl i cure:)
Tvoj vinograd opasno mjesto baš zgodno za checkpoint i dakako jednu rostfrei instalaciju. Samo je pitanje koliko je tih wc-a rodijak uvezao:)

ena kaže...

Osim asfalta kroz šumu i planinarenja autom, uveden je i običaj vješanja pisanica po tek propupalom grmlju u dvorištima, tako da selo sad izgleda kao da je uteklo iz crtića /fale samo šparoge i Gargabešamel; moj prilog: sretno prevela čipsiće do kraja :)/
To s kićenjem dvorišta valjda je podvarijatna traženja uskršnjih jaja po vrtovima. A kako je to poganski običaj, ne bi me začudilo da banda rodijaka ubaci i kakvu rostfrei komponentu.
Inače, ove je godine izniknulo pravo more ljubičica, ne sjećam se da ih je ikada bilo toliko. Trava od njih napadno miriše, a šljive odozgo sve šećere laticama. Na ovom suncu poludjele i pčele, a sunovrati samo piče uz ograde. I oni, dakako, žuti k'o žutanjak, pa je slikovnica kompletna :)

prvi-stupanj kaže...

a jes vidila danas sunce kako odlazi negdje drugdje svitat, sav se ustidio, a razrogačenih očiju

ena kaže...

Taj mi prizor nikad ne promakne; što on jače širi oči, to ja dulje žmirim... Kako reče mladi Nazarenac? 'Nek me mine ova čaša. Ali nek' ne bude kako ja hoću, nego kako ti hoćeš...' Tako nekako :)

ena kaže...

@kume finne: Snimila mladi ruj na djedovoj njivi, tek propupao! Dakle, ruj i rjuj možda nemaju veze, no vizualna poveznica s jelenima jasna kao dan: grančice presvučene finim dlačicama ko mladi jelenji rogovi!
@eli: mogu li postat sliku rujevih rogova tu ispod šparuga?

Finn kaže...

i finn bloga za tipku imade :))))

ena kaže...

@finne: ubilježih se sa štovanjem :)))

Praktična žena kaže...

@prvi: ej, gdje si brale? Dugo te nije bilo u ovom povrtnjaku. Nadam se da si dobro:)
@ena: Jasno da možeš, malo me zadržale BL legende i neki kućni poslovi pa falim. Morala pokupovat razne biljčice, sjemenje, nabavit neke kozmetičke zalihe i usput pripremit testove za juniora. Dapače, čim nešto imaš stavljaj, ovo je tvoj i moj dvor, a i prijatelji mogu štogod upisat:))

ena kaže...

@eli: drugi put, prošo voz (zasad)

danas šalteri i F; sutra šalteri i F, pa 12. i 13. Uskrs i F., 15. vjenčanje i F., 25. rođendan. Bez F., nadam se :)
U Gavelli Rene Medvešek postavio Calderona. Volim tog Renea (a obećah i Justi izlazak, melje je ona akademija) pa i to valja ubaciti do kraja travnja

Finn kaže...

finn vec degradiran na crna slova i siluetu: nece da me registruje, asim kad promenim lozinku...tako da sam vec dvaput menjao lozinku :)))

ena kaže...

@finne: O, blogga mu njegovog američkog, degradirat ću ja njega samo neka ga dohvatim metlom!
Čekni malo, sad ću te naoružat rujevim rogovljem. Ti dotad ništa ne priznaj, a lozinku progutaj. Odsad se krećemo u crno-sivim trojkama!

@eli: Gledam onog Silvera kako se pentra po L'Aquili, a eno mu se maloprije i ozbiljno zatreslo pod starim nogama... i odmah se sjetim onog espressa na katu, za koji se bio izborio čim je nogom stupio u redakciju. I što se sad ima pod stare komentatorske dane uživo muvati po potresištima, još će mu nešto pasti na glavu!? Nemam ja za to više živaca... :)

Praktična žena kaže...

@ena: vidjela ga i ja, malo mu se i glas stresao! Kažu Talijani da je ovaj bio jači (5,2 stupnja) od onog noćnog (5 stupnjeva). Jadni ljudi! Ne bojim se ja za Silvera njemu sigurno neće past na glavu ništa teže od šatora.
@finnspook: čovječe, u čiju si to tajnu mrežu upao da te tako vozaju s paswordima? A da ti onako provizorno napraviš tobož jedan blog na blogspotu, pa će te onda uzet za domaćeg? Vidim krećeš na jug, pripremi se za ljetne vrućine, danas svi šetali u kratkim rukavima. Kakvo je vrijeme stići ćeš taman na trešnje:)))

Finn007 kaže...

@ena: E,paaaa....jelenskih mu rogova, rujevit ti je deda bio, izgleda :))) hvala , hvala , hvala!
@eli:pa i jesam napravio provizorni blog - ama me lozinka nece :)))Pa blog ostao samo crni prozor u tunelu u pô noci :)))

ena kaže...

@the name is finn, pre finn: deda bio prva liga, evo amerima rozi, a ti ćeš ih već nekako prošvercat u prtljazi; prijavi kao glogov kolac za pecanje pastrva zlatiborskih :)

@eli: jest pod šatorom, ali ipak je saznao da se spašena cura zove Marta :)
a si vidla koliko je ilegalnih imigranata potres istjerao na vidjelo... bogme je Berlusconi sasvim blijed pod svim onim puderom: srušilo se sve što je nedavno građeno uz 'specijalno osiguranje' protiv velike trešnje, a renesansa sasvim solidno odoljela... sad će valjda signor sindacovi rodijaci pjevat pred sucima, a ne onaj jadni fizičar što je zaradio prijavu jer već tjednima urla uokolo da potres samo što nije..
kad su to Digići prestali vjerovati svojim fizičarima i prešli sasvim na rtl (ili premijerovu inačicu)?

usput, saznah danas da i medo i putin imaju supruge, obje siromašne ko crkveni miši (vlastela je morala predat imovinske kartice)

Praktična žena kaže...

Ovaj sigurno djeluje protiv uroka! Pa valjda kružok s Kleka zna što djeluje, a što ne!
I meni se stvarno smilio onaj seizmolog Giuliani, pa kod njih je još gora situacija sa znanonšču nego ovdje kod nas! Istina bog postavljamo neke marketing babe za šefice uglednih instituta ali bar proročanstvima vjerujemo. Da je kod nas toliko galamio svi bi se dislocirali.
One dvije sirotice se valjda zato nigdje i ne pojavljuju jer nemaju što obući. Vidiš kako je prošla Mišlinka: obukla neku vesticu za posjetu Jelisaveti pa ju ispljuvalo na mrtvo ime i pogotovo prezime:)))

ena kaže...

Sirotice je usnimilo tamo gdje se jedino pojavljuju skupa sa svojim sirotanima - u crkvi, ako im naime taj dan upale auti stariji od deset godina :)
A marketing babe, osim na čela redakcija, tvornica, znanstvenih instituta... treba postaviti i na čelo države i crkve. Zakone, rebalanse, revizijska i poslovna izvješća, a pogotovo oba zavjeta, pod hitno treba brendirati i na kraju marketinške godine podijeliti bonuse menadžmentu!

Praktična žena kaže...

Bonuse nego što: recimo ne vidim razloga zašto ta baba ne bi mogla voditi Bozin, a u perspektivi i Ratzijev, biblijski institut. Kaj se vlade tiče ti su eć brendirani i to u izvornom značenju riječi brand:)))

ena kaže...

je, 12 brendiranih :)))

just pissing by! Do 20.30 moram F-u poslati barem jednu od tri blok-teme, a 10 minuta potom nacrtati se (opet!) u onom pjesničkom podrumu..
ne znam zakaj se okupljaju na tak opskurnom mjestu, bolje bi im, mislim, pristajao tavan :)
no dobro, nastojat ću samo projuriti onuda da čujem novice.. pa se javim

ena kaže...

It is I, Leclerc /disguised as a wicked witch of Klek ;) /

Praktična žena kaže...

Klek dobio konkurenciju?:)))

ena kaže...

Ma ne, to je bio samo Leclerc poslije jedne krigle previše :)))

Praktična žena kaže...

Me oui, monsieur Leclerc just pissing by:))) Jesi vidjela, stižu Rusi i Ukrajinke u bučnim avionima i bez viza. Azija je nadrapala, Bajs će im otet sve seks turiste! Mislim da bi vlada, kao pomoć turizmu, trebala umjesto letaka na granicama dijeliti kondome:)))

ena kaže...

Ja ne znam zakaj se ti tak veseliš Rusima i Ukrajinkama sad kad su sve zapili na burzama.
Mene više oduševljava to što će Kinez moći besplatno na baštinu (i njegov brat Ta-Ko-Đer; i njegov; i njegov...). Mislim da je Bajs tu mislio pronatalitetno. Nikakvih kondoma u recesiji!

Praktična žena kaže...

Pa ne dolaze oni ovdje trošiti pare, nego zaraditi. Mislim da Bajs računa na PDV od kondoma i boravišnu taksu, a i ona ostvarena noćenja bi se mogla umnožit, jer svaka Ukrajinka može u 24 sata ostvarit bar 5-6 noćenja:)))

ena kaže...

Aaaa, kužim, ti i Bajs vidite širu sliku - upeterostručena noćenja, kineski kondomi i kaučuk rodijaka Stipe s Amazone. Plus, s kineskim kondomima za izvoz natalitet možda i nije ugrožen, a na dioksin u tragovima mi ukrajinski križanci i nismo baš osjetljivi, nismo mi EU bebe. Treba samo pazit da ne dođe u žvakaće i to je sve...

ena kaže...

vodi s ljuskama luka navodno treba dodati mljevene crvene paprike da se dobiju crvene pisanice... hmmm...
koliko žličica?
ne piše... hmmm, hm...
eventualne manje eksplozije iz smjera Vrbe zanemari.. to su uskrsni zvuci iz moje kuhinje...

Praktična žena kaže...

Jel' imaš dovoljno najlonki? Susjeda eksperimentira s ljubičastim lukom. Kod mene sutra šparoge s kuhanim jajima (ne vrijedi gubit vrijeme s farbanjem ne bi nitko ni primijetio). Mi se danas podijelili: ja kuhala bakalar za ateiste a susjeda paštu bolognese za vjernike:)))

ena kaže...

nikakvog posta na tanjuru: radila F. do 17 h, spominjala se Bolonjska deklaracija, skuhala i ja bolognese

usput, jajca nisu crvena, dobronamjerni promatrač rekao bi da su smeđa, ali... recept je, naravno, s nekog portala, izgleda da im je vjerodostojnost na još jačim nogama nego osnovne pravopisne vještine
srećom, bio je to samo pokus s jajima za francusku, nisam ni ja baš toliko veslo sisala..
najlonke, luk i celer sutra :)))

Praktična žena kaže...

Susjeda odnijela par ovdašnjih, neupotrebljenih od 1998. i par nekakvih listića ovalnog oblika. Ja skočila po još par buketića šaproga i umrla od vrućine. Ne znam tko je ovo zakuhao ali klimatski poremećaj je ubijit. Kako je protutnjalo proljeće sumnjam da ga je itko primijetio:)

ena kaže...

pa proljeća nema već dvije-tri godine, barem ne dulje od dva-tri dana; i lani smo iz zime uletjeli ravno u ljeto

odoh ubit oko, od ranog sam jutra u pogonu: prozori tv-salon, prozori kuhinja-špajza, skidanje i pranje zavjesa, ručak... i nećeš vjerovati, sada ipak jedan tx iz F.! bogme će pričekat da ubijem oko i opeglam zastore.. pa navečer drugi dio kolača... pisanice će, bojim se, dobiti preslikač na čelenku :)))
jako dobra šunka ove godine, a luk i rotkvice pravo osvježenje; naribala kisele jabuke u hren i sjetila se strine Kate: ona je taj sos iznosira vruć, uz pire i kuhani flam iz juhe... e, to ću ja sutra /nema šanse da domaći i primirišu ovoj kombinaciji :)))/

Praktična žena kaže...

Hren i jabuke...mmmm. Nas sutra čeka u Samoboru janje pod pekom i još štošta pa zato danas samo zelenje za pročišćavanje. Susjeda mi pokvarila prosjek s uzorcima svojih pet vrsta kolača:)
Pisanice bi mogla ove godine konceptualno riješit: svakom drugom jedna točka flomasterom na raznim lokacijama. Ili Naked Eggs (natural colour))):

ena kaže...

Tako i bi: skuhala ih samo u luku, više su smeđa nego narančasta, ali sam ih ulaštila špekom i izjavila da ih treba brzo jesti, a ne gledati :)

Praktična žena kaže...

Mislim da konzumenti jutros nemaju prigovora:) Buona Pasqua!