srijeda, lipnja 16, 2010

Africa

Raspala se moja Africa. Nedostajat će mi jako. Najudobnija stvar koju sam imala. Ne mogu se sjetiti tko je dulje u mom životu, MI ili ona. No točno se sjećam gdje sam je kupila: u Varšavskoj, tamo gdje danas misle napraviti ulaz u onu podzemnu kovačnicu novca.


Ono zeleno Africa već je skoro sasvim izblijedilo ali zebrasto veliko A, tek malo podvučeno crvenim, još se dobro vidi. Naputovala se ona samnom. I spavala sam u njoj. Najmekši i najudobniji pamuk. Ni za najvećih vrućina u njoj nije bilo vruće.


Obična bijela pamučna majica. T-shirt. Ne znam jesam li koji drugi komad odjeće toliko voljela kao nju. Bila je jedna kupljena u Oxfam dućanu u Oxfordu, u ljeto 1970. Na leđima je pisalo Help Stamp Out Oxfam i koštala je 10 penija. Ona je otišla negdje prije dvije godine. Imam još jednu parišku, kupljenu na dvjestogodišnjicu Francuske revolucije. Ona se još dobro drži iako su godine 1789.-1989. već jako slabo vide.


Možda stvar nije vrijedna spomena, no kad te nešto tako dobro i toliko dugo služi i kad bolje pamtiš gdje si u njoj bila i što si radila nego neke ljude koje si srela i poznavala, zaslužila je makar crticu.


A vi ste mislili da ću ja o nogometu?:)



***

Črni Moro


/zlatarski rad s Raba/


.

 
-

Broj komentara: 25:

ena kaže...

no sex in africa!

ma chere, Vi znate da ja znam da Vi između redaka uvijek govorite o nogometu, nećete me zavarati!
No a propos Africe možete računati na moje potpuno razumijevanje: pa meni je poluživotna tragedija odbaciti stare tenisice i kupiti nove koje 'nikada više neću toliko voljeti'. Prijateljica iz UNHCR-a još mi je onomad postavila stručnu dijagnozu oksitocinske ovisnosti i odredila morrisonovsku terapiju:
Lihgt another cigarette,
learn to forget

U to ime, njezina vlastita neovisnost o Africi završila je sjajno: i dalje puši i dreždi u Tanzaniji, a ovamo se vraća samo na sprovode i male kirurške zahvate. Njoj je pak odličnu dijagnozu postavio kolega iz Preradovićeve: 'Draga moja, možeš i do kraja života pisati o divljim anturiumima tamo dolje ako ti je do toga, al' jedno ti je valjda jasno: no sex in africa!'

(baš! osim FIFA-inim vuvuzelama u zdrav mozak)

-

A ja sam, recimo, neki dan na rapskom tavanu našla pun ormar 'mojih najdražih tenisica za hodanje'... Naravno da su mi najdraže one koje imam na nogama, i to obično već nakon tri dana nošenja, ali u evociranju uspomena nisu ni do gležnja ovima u ormaru.. dok i same ne dospiju na tavan.
Nije loše, mislim, iznošenim simpatijama dodijeliti neku počasnu dužnost: neka se motaju po kući kao Aloisova sjećanja na Austro-Ugarsku dok im Pija ili Maks 'slučajno' ne zakovrnu vratom.. A onda možeš - hehe - prebaciti na Piju i Maksa krivnju zbog deprivacije :))))

f kaže...

eh, sve znamo, eli..imam ti ja tako jedne gace - jos iz studentskih dana... :)))

ena kaže...

corr: light zabogamiloga, hvala jarcu da ne moram pisati nikakve službene dopise Mr. F-u na njegovu materinjem jeziku!

@eFe: svi ih imate! :)
o muškim gaćama iz studentskih dana mogla bih, mislim, roman napisati da se ne bojim feminističkih progona do iza groba.. pa i ribičke priče iz vojske rado poslušam po stotinu i šesti put, onako iza flanjke..
o nogometu da i ne govorim, ja sam golmanova mlađa kći, ne dam se ni u ludilu samo tako istjerati iz globalnog loptanja!

plus, dođu mi nekako totalno ljudske te djetinje odanosti, 'vaša' trofejnim gaćama i 'naša' ispranim, razgaženim africama.. najljepše je zapravo to što se pritom svijet - načas - svede na fascinaciju mekoćom pa - strogo načas - gotovo shvatim zašto zapravo volim ljude /svakako ne zbog izuzetne ljepote njihovih postignuća/.. što ja znam: gens una sumus, valjda... /da, da, @eli, čak i Bandić i Horvatinčić - načas:)))/

f kaže...

jooooj, sad moram ipak priznati da nemam te gace.. :)))

ena kaže...

@eFe: a pusti, pusti, sigurno imaš nešto drugo.. uostalom, zašto ne gaće? stvar je ionako više u snazi mita :)

s druge strane, @eli stvarno ima svoju Africu, a imam i ja svoju, i
baš ću je poslikati čim se vratim u uvalu! na mojoj se slova 'trinidad i tobago' još mogu sasvim lijepo pročitati po sjećanju iz ranih 70-ih :)))

Praktična žena kaže...

E da, @ena tvoje tenisice:) Imam negdje u kutiji za posteljinu i jednu haljinu bijelu, s nekim tamnoplavim krivuljama, kao iz doba charlestona koju sam nosila na nekoj fešti na razaraču JNA (mislim da je bio Arenin Podvig godine ili takvo što). Čuvam je jer je to bio jedan lijep dan.

@effe: svejedno jesu li gaće ili majica, bitno je da se čovjek u njima osjeća dobro i da idu uz šalicu kakaa i keks:)

Danas sam isplijevila tonu korova a sutra me, ako zemlja još bude dovoljno vlažna čeka još tona.

Nu Švicaraca, znala sam da se s onim gastritičnim Hitzfeldom nije za šalit

ena kaže...

Pretpostavljam da se ljepota dana sastojala u proglašenju krivuljaste haljine Podvigom godine na razaraču :)))

Za trijumf Helvećana nad Ujedinjenim kraljevstvom Kastilje i Aragona u JAreni znam samo po čuvenju, baš kao i za Maradonine tekuće problemčiće s JKorejcima... F-šlus me drži u kravati - grčko-rimski stil :)))

Praktična žena kaže...

Samo se ne daj iznervirat, znaš da je za polganje protivnika na leđa bitno sačuvat živce:)))
Čim si ti napustila sjeverni Jadran okrenulo na oblake i kišu. Vakoula odmah isukao pet ubojitih prognoza iz GM arsenala od kojih je najblaža da će nas sve odnijet bura

ena kaže...

nu, nazdravlje! nađem li TOG protivnika kako se izležava na leđima, smjesta ću pogubit i posljednji živac, ubio ga jugo! :)))

vakuolin Zavod i ovdje upravo demonstrira svoje nadzemaljske moći: grmi, sijeva, pljušti k'o iz kabla
maksi brzo skočio i pozatvarao sve osim tv-prijenosa iz JA R. Ali ja ne pušim tu djetinjastu taktiku. Reagiram k'o Maradona na korejsko izjednačenje i pootvaram sve, vrata podbočim stolcima, i kad svježina uleti u zamku zabijem Zavodu tri gajbe iz kontre: dišem, dišem, dišem, (napokon) dišem :)))
kaj je bilo ovo u popodnevnoj tekmi: Grčka se zadužila i kod suca? Ili Nigerija misli prodat Samsungu grčke junk obveznice? Bože moj, Bože moj, kad će ta Africa napokon naučit računat?!

Praktična žena kaže...

A bogme i ovdje piove, sempre piove. Prepunio se lago, oblaci padaju s obližnjih brda u našu dolinu i i na trenutke se klaustrofobičaru čini da će ga ta bjelina bezbolno ugušiti.
Nu što? Susjedi se dobro držali i naravno, u skladu s dobrom balkanskom tradicijom, something exceptional: jedini obranjeni penal na SP so far?! Dobro Zlovenci su malo popstili na kraju (opet u skladu s tradicijom) i nadam se da će slovenski i srpski pivari iz svega izvući dobar profit. Naši se navodno okupili na tajnom mjestu i spremaju detronizaciju B-b-bilića:) E jada od Engleza, povero Capello, učlanit ćemo ga u Trilajlu

ena kaže...

ako ga učlanimo, bit ćemo Kvadritelajla.. zvuči ćoškasto, al ajd, nek mu bude... on mi je baš zemljak, ono - u najužem smislu:)))

ja tek sad sa cjelodnevnog boravka u CK: pun ceker papira za noćas, pun nos raspamećenih lipa poslije pljuska.. a onda od ujutro šlus, pa dokle stigne :)))

a jučer do noći čekala tekst iz Bgda; piše Saša: 'e, izvini na kašnjenju, ali popodne smo pobedili Nemce u fudbalu, pa možeš da zamisliš ludnicu. A sad malo o ovima koji oće od nas da naprave Argentinu. Ali ne u fudbalu.' :)
eh, da... Stojkoviću, majstore!

Praktična žena kaže...

Dok ti šlusiraš, Talijančići tradicionalno traljavo protiv veteranskog kluba i Aucklanda. Lippi uvrijeđen i zaprepašten, igrači samo što ne plaču (kao da je njima teško zaplakat), ali kakvi već jesu mogli bi igrat u finalu:)))

ena kaže...

šlusirala ja još u 17.30.. al sam dosad plakala s mojima... Nueva Zeeland, merda!, pa nije sigurno čak ni da to postoji tam dole, sve su to urođenički mitovi!!!
Učlanih odmah i Marcella - kvintelajla, I'm afraid...
Sad gledm kak Slonovača igra s Brazilom k'o da su Drogbi zagipsali nogu, a ne ruku...

usput, bio je ovo jedan od relativno mekših šlusova, nisam čak završila ni na infuzijama, samo sam zaspala čim sam ugledala kauč pa sve do prognoze (piove di sacco, ofkorrrrs, to isto ovi sa Zeelanda pretjerano pojali dodole)

Praktična žena kaže...

A vidi sunca drugog dana ljeta! Da nije zalutalo? ili odlučilo isprobat naše nove kolektore koji su jučer napokon, i prigodno, stavljeni na krov?
Oduzimali smo i zbrajali i kako god uzmeš susedi Zlovenci nemaju njanci šanse da prođu ovaj krug. Osim toga Ameri su tak ljuti na onog suca Musavija, ili kak' se već zove, da će ih svaki sljedeći, zbog sigurnosti, izbacit barem pet s terena. Šteta što nema kakvog suca Hrvata da im sudi. Mogli bi još malo pregovarat o arbitraži:)

strina kaže...

Aha! Znala sam da ćeš kad-tad završiti među kolekcionarima! :)))
No, hajde-de, kad se već skuplja, bolje skupljat sunce, neg' salvete.. jer čovjek nikad ne zna kad će s kakvim strastvenim kolekcionarom sjesti za večeru pa mu sutradan sav Serviettenkunst osvane na naslovnicama diljem svemira :)))


* epilog

i eto: Ameri, naravno, idu dalje, i to kao prvi u skupini zahvaljujući BP-u i produžecima; plus (jasno, imala si pravo), sudac za svaki slučaj odmah isključio jednog Alžirca iz zadnje dvije minute. Sad im preostaje još samo pitanje svih pitanja za ovogodišnji Zlatni globus: Tko će zamijeniti 'mulu McChrystala'? 'Magarica McAlexis?' Ili će redakcija Rolling Stonea uvesti diktaturu rock'n'rolla? Gledajmo u sljedećem kolu...
Plus, osnovano sumnjam da se lopta na južnoj hemisferi okreće u neregularnom smjeru kao i voda u odvodu, što ide na nogu ragbijašima prerušenim u nogomtaše.
A sosedice, ah, ah, ah... Pa kako nam misle maznut pola mora, kad ne mogu Capellu izbit ni 6 milijuna funti iz džepa ni kad ima krticu na golu? Plus ako ćemo po Jorasu, Capello je de facto Deželec po mjestu rođenja... Kaj de iure? Ne razmem... koji Jure? A S-korejci će kolektivno u rudnik.. Postaje dosadno. Vrijeme je da se pojavi Mao ex machina?

moja prognoza konačnog raspleta (ovjerena u Drž. hdrmtrl. zavodu:)
3. mjesto i brončana medalja: SAD (jer netko mora sve to platit kad Europa sad nemre);
2. mjesto i srebrna medalja: Kina (pozvana u drugi krug na wilde card, jer netko mora SAD-u dati i novce da može sve to platit
1. mjesto, zlatna medalja i šampion svijeta: Samsung!!; jer sva američka roba za Kinu pakira se u J.Koreji, a i Hiddink je Hiddink - riječju, školski :)

* blagdanski ugođaj:
svi sindikati, vojska, 99% seljaka i ostala budžetska elita koja je spojila Antifašizam s Državnosti u tjedan dana kolektivnog fuša oko roštilja, ima solidno pokriće barem za današnji dan: sto godina od prvog leta Penkalina aviona /vidi fotku/. Sretan ti Dan Leptira 1, @Eli :)

(prijevodi stigli, rotacija krenula bez osvrtanja.. štiklec imam, kantu imam, javim se sutra ili preksutra iz Uvale...
..a ti javi koliko je sunca kapnulo na salvete)

Praktična žena kaže...

Jes u fuzbalu sve predvidljivo baš kao da ga organiziraju potomci Nijemaca uz sudjelovanje ekipe iz faterlanda:)
Vražje sunce sa baš neće ful raspalit da vidimo kako to sakupljači rade, no svejedno i na samu naznaku svjetlosti oni odmah stople vodu do 35 stupnjeva što je sasvim dovoljno za umivanje i pranje ruku.
I tebi Dan leptira draga, iako smi ovdje više skloni trapoliranju stršljena. Jučer ih glavom platilo 15. Kontrola ulova bolja od praćenja ciklona i anticiklona u DHMZ-u:) Kako je na otoku?

Praktična žena kaže...

Ju Talijančića, sve sa suzama kako se šika! Pa jednom su se stvarno morali poskliznut na tu bananu. Ne možeš uvijek računat na sreću. Ovdje je svima bilo drago jer im već dojadilo gubit živce zbog njihove trc-mrc igre. Što bi rek'o pokojni Sandro Pertini: quelli nostri ballerini:)

ena kaže...

samo prijava: stigoh po mraku; jutro osvanulo u najboljem sunčanom ruhu
u Uvali summit čudesnih letećih subjekata, za mene zagonetnih, ali tim bolje :)))
o tome nakon aklimatizacije...
(za ballerine mi se izredalo već cijelo susjedstvo na mobitel :))) imam strpjenja...)

Praktična žena kaže...

Elem, ovdje dva dana imala okapanja sa zagonetnim nestankom struje. Lokalac rješavao misteriju izbacivanja sklopke sad iz jedne sobe, sad iz druge, pa onda iz jedne utičnice pa iz druge (nikad ista dvaput). Taj dosad nezabilježen slučaj uz velike forenzičke snage i puno križnih i inih šrafcigera napokon riješen na zadovoljstvo nogometnih ovisnika:)
Bjutiful dej ovdje i uživam, unatoč stalnoj gnjavaži sa zg gerijatrijom

ena kaže...

ovdje jučer tiha kiša; prespavala cijeli dan kraj otvorenog prozora - zaslužen odmor za oči, napokon..
jutros dvorište puno leptira; bijeli i žuti, čini mi se, pokušat ću ih poslikati jedan od ovih dana, kad do kraja otvorim oči..

čudni elektro-ispadi valjda nemaju veze s prikupljnjem sunca... međuenergetska ljubomora?!
/usput: bravo, bravo Gana! idem sad odspavati komadić sunčanog popodneva uz Nijemce i Engleze :)))/

Praktična žena kaže...

Jao Capello! Pa njega me bi ni trilajla primila! Jao suci, ti ne bi prošli ni u zadnjem bosanskom kantonu. Te ne sude gol koji je gol. te sude onaj koji to nije i sve tako. Mislim da mogu računat na ministarsko mjesto u ovdašnjoj vladi.
Večeras smo spalili pola doline (kresovi) a sutra uz roštilj i gemište slavimo barbin rođendan. Prekosutra via metropolis na šišanje i pedikiranje:)

f kaže...

MOJA SVETLOST

zri zvuk zore tek
môra góre penom
möra göre zelene
môra gore i sunce sada

al' još mi zvoni trave zeleno
eho u oku trava zelene
a svetlošću jednoga svica
raskrinkavam boje mraka

ne móra göre nam biti
ne móra gore ni dole sunce
ne môra góre već zore

a svica štitim dlanovima

strina tj. ena kaže...

@eli: Vađaja min 'ni trilajla ga ne bi primila'???!!
Trilajla je doduše mala, ali zato ekskluzivna međunarodna oganizacija koja drži do ugleda i samopoštovanja svih svojih (troje) članova, a Fabio je ex-milijunaš koji je pucao na previsoko i može se pozdravit sa 6 mil. funti sterlinga u fiskalnoj 2010./11. i ići postavljat strategiju Labuđeg jezera na Jorasov lago, s Ružnim Pačetom u naslovnoj ulozi /il' bolje, nek postavi Rikarda III, iskopat će mu Joras konja, tj. kobilu iz tromeđe :)))

regularni gol za 2:2: ma, znaaam, ali jučer Fabija ne bi izvukao ni bugojanski vehabija, sve da je dobio makar i poluslužbenu podršku iz paralelne, saudijske džamije; za Švabe igralo više pravih muslića :)))

ja još napola spavam, izgleda da je napokon nastupilo veliko opuštanje: donijela mi Ujna lešane blitve i pet pišmolja za večeru; to smazav, prespavah cijeli Brazil sa čilijem i tek sad se probudih u tv-salonu, s potpisima komaraca od glećanja do koljena :)))

Sretan rođendan Barbi, no moram vas podsjetiti da je rezervni kanader na remontu, a Leptir 1 ne želi oprljiti krilca. Pa pripazite malo...


@Vaša Svjetlosti: Osim ostalih asocijacija koje je izazvala, opožarena me gorska pjesma podsjetila na slavnu rečenicu s lektorskih vježbi:
Gore gore gore gore, no što gore gore dolje :)))

'ovo eho'? zanimljiv izbor gramatičkog roda - vuče na 'uho'; sviđa mi se :)
plus, posebno mi drago za svica (svitac?)

No kako me more, izgleda, zasad cijelu preuzelo, šaljem Vam sliku moga Črnog Mora u kutijici. Kao još nesretnija varijanta Otela, dotični je Maur neslavno skončao pod zlatarskim čekićima, te se obješen ljulja na ušnim resicama sjeverojadranskih drvenih Marija kojima nikakav podvig tijel niti duha nije dovoljan da otključaju srce ičemu izvan vlastitog kalupa...


Marina kruna

Popuhnul je tihi vetar,
tihi vetar od Levanta
i odnesal Mari krunu.
Sprogovara lipa Mare:
"Ajme meni, kruno moja!
Ki bi meni krunu našal,
njegova bin juba bila."
Šli iskat ju dva Bakrana,
dva Bakrana, tri Ričana
i još jedan črni Moro.
Vse vodice prečrpali,
vse kamenje prehitali,
vse travice prežinjali
Mari krunu nisu našli.
Našal ju je jedan mali,
jedan mali črni Moro.
Al govori lipa Mare:
"Volila bin krunu zgubit,
ner črnoga Mora jubit."


/primorska narodna/

voila, @eFe: papiga eliminirana :)))

Praktična žena kaže...

@finnmore: gore gore kad ne more more, a kad more more sve je gore:))) Naglaske u prahu posuti po želji

@ena: Prekrasno! Zlosutni Moro djeluje prijeteće čak i na naušnicama. Valjda je to služilo otočkim damama kao sredstvo za rastjerivanje nepoželjnih udvarača:)))

ena kaže...

@eli: c! moro nije zloslutan, samo je črn; zloslutna je zlatoljuba Mara..
iz ove pjesme dolazi izreka 'pala bi joj kruna s glave' (za umišljenu ženu)

corr. do gleŽanja

(ja tek sad s mora.. valjda neću pregorit :)))
a što vi danas karbonizirate?)