nedjelja, prosinca 07, 2008

Trava


Žuti cvjetići koji u lipnju i srpnju krase nepokošene livade u našoj dolini i okolici, tradicionalan su lijek u svakoj seoskoj kući. Gospina trava ili kantarion bere se kad je u punom cvatu. Za ljekoviti pripravak uzimaju se samo latice. Otrgnute latice stave se u opranu bocu, poput one od kiselih krastavaca ili cikle, negdje do trećine boce. Cvjetovi se preliju maslinovim uljem, boca zatvori i stavi na sunce. Na suncu mora provesti oko 40 dana. Ulje će u tom vremenu poprimiti tamno crvenu boju. Nakon „sunčanja“ taj se pripravak procijedi, latice bace, a obojeno ulje spremni na tamno mjesto.
Čemu služi? U slučaju ogrebotina, posjekotina ili opeklina pomaže vrlo brzom zacjeljivanju rana. Provjereno.

44 komentara:

Anonimno kaže...

Cvijet je, kažu, žut jer ljeti prikuplja sunčevo svjetlo i čuva ga za zimnicu /ekstrakt je sedativ, čak i blagi antidepresiv i antibiotik./ Vrlo dobar za vedrinu kod blagih kliničkih slika. Zimsko sunce u teglicama :)

Praktična žena kaže...

Je, a ja zaboravila ponijeti i baš sad mi trebala, opeklo me vrelo ulje iz tave:) Na ljeto radim i čaj a ne samo mazivo. Očekujem jednaku prođu kao i s Deep reliefom:)))

Anonimno kaže...

a treba provjeriti i kad onom lijeku za križobolju istječe patent :)))
Usput, ja danas kao da sam se nagutala H. perforatum herba, folium et flos, sediralo me ko bebu, oči mi na pol 12 :)

Praktična žena kaže...

Mene susjeda digla prije devet a legla znaš kad, pa sam sva ko u nekoj izmaglici. Usput se pakiram al mi koncentracija baš nije naročita. Sto posto ću nešto zaboravit:))

Anonimno kaže...

Evo, ja baš odložila peglu, presavinula deku za peglanje, pa ću sad polako s njom s Kleka, sklek po sklek. Ujutro počinje The Tjedan, a ja zijevam kao som...
Žnoru nemoj zaboravit!

Praktična žena kaže...

Prigodno se razbuđujem s pola kutije After Eight štapića:)))

Praktična žena kaže...

Žnoru, žnoru, žnoru...Alois piši.žnora! Idemo sad ko prave dame udarit jedan beauty sleep. Javim se sutra navečer s grane:))
Buna notte, signora Bocaccio:)))

Anonimno kaže...

Dobro, dobro, laku noć, nemoj odmah dizati bunu /to ti je od noćnog peperminta/

'noć, gospo, 'noć Lojze :)

Anonimno kaže...

mora da je neki dan odmora, nesto kao: 'kad jaganjci utihnu'? (Hanibaleeeeee!ne meneeee! hrgrh, skvik) ili je to Eli zbrisala preko grane po znoru?

nije bas slovenska antiteza, ali lici! :)

Praktična žena kaže...

@Vlad of Finess: Putovanja, putovanja...skok na skok eto mene u Istri (vidi dolje). Ena u međuvremenu grčko-rimskim stilom sređuje američku i domaću ekonomiju:))
@ena: Evo me, samo prijavljujem dolazak u moju dolinu. Vrijeme putem prekrasno sunčano, na cesti dva i pol auta. Milina. Čim sam otvorila prvi prozor Pia zazvala na maneštru, a barba viče: "Dođite ćemo popričat!". Kad smo se vraćali takva mjesečina da nije trebalo ni palit bateriju. Prekrasno i hladno. No, međutim. Ne radi satelitski. Provela zadnja dva sata na tavanu, kraj jednog televizora, drugog. Prvi veli "no signal", drugi "weak signal". Kvar još nije lociran, trenutno konzultiram šogora, trojicu majstora i Valtera. Javim se dakle un po dopo:)))

Anonimno kaže...

@eli: Good owening, I om just pissing by.
The Tjedan počeo snagom tsunamija praćenog serijom kanzaških tornada 0-te kategorije. Plus /a ovo zbilja da ne povjeruješ!/ riknuo onaj imbecilni novi bojler montiran prošli mjesec!
Dodamo li tome tvoj uznemirujući izvještaj o kretanju satelita, Valter je, možemo reći, do daske zbunjen: Pa dobro koji je ovo film, je l' to Ja branim Hotbird il' Ja branim centralno grijanje?!
Javim se, dakle, u kasnijim vještičjim satima. Dotad - još dvije tema i pol za vratom :)

@Herr V. von Finn: Ne bojte se, neće vam ništa, još je prava beba. /Hanni, k nozi! Sram te bilo, gdje si to vidio da lektori jedu Fince, ha!?!/ DakleM, ja nisam samo utihlo, nego i pravo žrtveno janje - padam žrtvom imperijalističke štampe i njezinih domaćih slugu koji me tjeraju da radim za kikiriki. Nije ni čudo da je Hani malo nervozan...

Anonimno kaže...

@Eli: jes'ti don'la znoru, aaa? :)))
@Istra: eh, Istro, kako bih sad rado zbris'o malo do tebe!@Ena:Radis za kikiriki?
Bas si prava senica :)

Anonimno kaže...

koji je danas dan

Anonimno kaže...

@d frst: d frst of VOT?
d frst dej of D Tjedan, hefe.. vjeruj mi, ne želiš znati horror detalje...

@kaputto: možda ti, ja još ni napola finito - posla za bar još pola vreće kikirikija /za bar? to valjda zbori papagajska podsvijest s(j)enice; ili (p)(š)enice?/

@eli: kako nebo, kako sateliti? a gle dasa, nijedan da uleti sa savjetom za sređivanje satelita!

/ovom prigodom ne bih imala ništa za poručiti @Istri, no @Buzetu ipak čestitam na današnjem ulovu divovskog bijelog tartufa/

Praktična žena kaže...

@Finn of Muffin: Žnoru za laptop (lat. laponac) prvo spakirala, jer prije koji mjesec kad je Alois ostavio u drugom gradu morala susjeda nositi na autobus potplatit šofera pa se ja spuštat s brda i čekat autobus u sitne večernje sate:))
@First ov Trst je naš: 29.9. 2025. zašto pitaš?:)))
@ena: Astra I Hotbird me totalno bacili u depresiju, ne što ih nema, nego što ih ne mogu sredit. Išla gore na tavan s probirštiftom i ustanovila da struje ima. Provjerila sve osigurače. Simptomi krajnje neobični: kad uštekam prijemnik u struju nestane zemaljski program. Sutra dolazi jedan Valterov koji će se verat po krovu. Navodno je bila velika oluja (oborila 16 maslina) pa je vjerojatno pomaknula glave (konvertere). *bi ga ipak sam trebala ić u elektroničare od ovih jezika nikakve vajde:)))

Praktična žena kaže...

Jel Vaillant il Junkers?

Anonimno kaže...

Vaillant jbmpm (pardon), zašto?

Anonimno kaže...

Plus, ne budi tužna, draga, Hotbird će se vratiti s proljećem.
/za Astru ne znam, ja sam iz Trnja/

Praktična žena kaže...

Odmah mi je sumnjiv, vidiš po imenu da je Francuz a što oni znaju o toploj vodi i grijanju, oni su izmislili parfem, ne? Imam u mobitelu majstora ako trebaš.
Hotbird neće prije ljeta, a Astru si morala vidjet prošla je kroz Trnje:)))

Praktična žena kaže...

Čitam sportske vijesti za BL i kaže naslov: "U Marčenegli osnovano društvo pljočkara." I još veli da se raširila zaraza pljočkanja. Rekoh, tu smo. One dvije benzinske pumpe i kladionica od jučer to su bili naši iz Marčenegle. Odem na guglota, kad tamo tih pljočkara na sve strane, imaju i sajt! A pljočke svaka po dvije kile, lijepo iscrtane. I da su u Dalmaciji još pet puta teže(?)!

Anonimno kaže...

Čuj, pa kaj ti o meni misliš? Bojler mi, doduše, jest sumnjiv po nacionalnoj osnovi, ali majstora kao što znaš, imam. I to pouzdanog. Obećao doći već koliko sutra, znači, we're back in business najkasnije oko Božića...

btw, tv-salon ostao bez grijanja, hehehe, a radnu prostoriju grijem na el. pećnicu, ko nekad u savskoj :), što znači prizivanje olfaktorne memorije na bezbrojna pečenja, od nedavnih pita s jabukama do pradavnih lazanja oš s mesom i holandskim umakom, oš s tikvicama i parmezanom. Tako da je štimung odličan (glazb. podloga: memories are made of this).

Ne daj se depresiji zbog satelita, cara amica, sjeti se učinka kantariona u blagim krizama (a da nasprejaš malo crvenog ulja po tanjuru? neispitana metoda, al možda pomogne! pritom bajaj na svim jezicima...)
plus, glede na 16 skršenih maslina, primite izraze moje iskrene sućuti; pa šta se ne daju nekako spasiti?

Anonimno kaže...

hitno definiraj 'pljočka', 'pljočkari', 'pljočknje', or else...
Znaš da ne podnosim ekstremne sportove!

Praktična žena kaže...

Baš htjela pitat kako se griješ i ako treba susjeda ima ključ od mog stana, tamo oba JUNKERSA (Made in Dojčland) rade:))
Ako bar Hotbird sutra ne proradi penjem se na krov stavljam tanjur na glavu i idem u Marčaneglu učlanit se u Društvo pljočkara!
To je navodno neka sportska igra: teren 13x2 metra, pljočka plosnata kamenčuga od 2 kg i valjda se baca. Baš mislim skočit dole Marčeneglu nabavit par komada za domaću upotrebu:)))

Praktična žena kaže...

E da, masline nisu pukle samo se par grana odvalilo a one malo polegle, ali sad opet stoje ko vojnici:))

Anonimno kaže...

Da to nije onaj škotski sport s poliranim kamenom i metlom, samo bez leda, a s blatom?!
Znaš ono kad jedna Brunhilde zaškilji na jedno oko i polako pošalje kamenčugu niz stazu, a druga Brunhilde mete ispred kamena da se ne zamaže previše dok klizi kroz kaljužu? A kako u vas nema leda, pobjednički kamen na kraju stane i napravi 'pljoč'. I pet-šest Brunhilda onda skače i od sreće i udara metlama po blatu?
Što me podsjeti: A gle uru!
I think it's time to pljoč into somthing more comforable. I ne plači! Vratit će se Vruća Ptica. How? It's a mistery, ofkors!

najti najt :)

Praktična žena kaže...

Igzaktli, sve isto ko u Škotskoj jedino što se umjesto metle koriste ruke:)))
Vrijeme je a i mene ubi ovaj višak kisaka. Buona notee, principessa, a domani:)

Anonimno kaže...

corr: somEthing! some!
:)

Anonimno kaže...

(hm...a ja vec mislio da su pljockasi opljockali bonku.)
A za bRojler, mora se triput dnevno zalivati gasom, kazu. Onda bolje raste :)))

Anonimno kaže...

@finetto: Nisu banku, al mene su za taj bRojler već opljočkali ko da sam filijala u bronxu... vrotit ću ga proizvođaču na trotman ciklonom B.
A Eli i Valter već od rana jutra pljoču nad tanjurom na krovu. Želimo im dobar vjetar i junačku desnicu s probirštiftom.

Ti si, Finče, valjda već otpljoko što je bilo za otpljokat i nemoj mi se sad slučajno bacat u bljuz, si čuo!!! Odoh dalje pljokat nad burzama...
Pljoč!

Anonimno kaže...

@eli: ...ili ste već emigrirali u Marčeneglu?
(Mislila sam da nakon Brtonigle više nema toponima koji bi me mogao štrecnut, a onda naletim na ime nekog mjesta u New Mexicu - ili Arizoni, whatever - zove se Truth or Consequences. č.r.! To ću sad uzet kao osnovu za pregovore s brojler-meštrom!

Praktična žena kaže...

Ajme višak kisaka i notee, nisam ništa pila, majke mi:)))
@ena: Čekam majstora iz treće ruke navodno bi trebao doć poslije 12. Dobrog li imena za mjesto, ma što za mjesto, za šerifa! A kod nas se off road klub za terence u ekstremnim sportovima zove "Kamo oko vidi":)))
@Finnko: Pljočkaristi održali i međunarodni turnir u spomenutom selu. Poslije valjda kreću u pohode na ozbiljnije mete:))

Anonimno kaže...

A ja čekam tog brojleristu s dvije lijeve. Sreća, stiso poso pa se ne stignem do kraja zalediti
(vani -6, najhladnije dosad; naravno, meni se ni ispad grijanja ne može dogoditi na temperaturnom prosjeku za god. doba, pm). Plus, ne mari ništa što noć malo mekeće, kisci zvuče zdravo svježe :)))
Kidam, ovo bila samo čik-pauza...

Praktična žena kaže...

Bio majstor, frknuo nosom, otišao multiswitch il što bi se reklo razvodnik. Treba naručit iz najbliže metropole minimum dva dana plus hiljadu kunića. MI se sav ufitiljio nema gledanja omiljene serije - svaki dan - na RTS-u "Selo gori, a baba se češlja". Razmišljam da ga pošaljem dolje barbi na popodnevne reprize:)
Pod Pijinim nadzorom obavili pretakanje ulja, ma šta ulja to je zlato, nema tu nikakvog taloga sve čisto ko suza:)) Sad čitam neke vijesti djeca se žure, Ani pobjego Međunarodni dan nasilja nad ženama, uf.

Anonimno kaže...

Požar ili baba se češlja? E da mi je znati šta MI i Barba vide u toj seriji :)))
Inače, satelitska slika ne izgleda previše komplicirana. Ako se zavodnik može platiti uljem, jedini problem su dva dana čekanja.
Utjeha tvojoj djeci od moje djece: njima predlani izišao (i to na naslovnici) Međunarodni dan borbe protiv nepušenja (živio!)

Praktična žena kaže...

Serija je, koliko ja odavde čujem, stvarno odlično napravljena u stilu najboljih srpskih serija, tipa "Kamiondžija" :)) A što se barbe tiče on obožava meksičke i brazilske sapunice, kutije na RAI-ju i iznad svega boks:)
Jesi vidla našeg bivšeg suradnika odredilo za izradu evropskih smjernica za liječenje srčanih bolesti?

Anonimno kaže...

:) Znači, dobri doktor provodi sve manje vremena sa svojom poezijom. No dobro, on je barem zdrav, ostat će mu valjda na kraju vremena za kajkavsku liriku na udaljenom otoku /sjećaš se onih e-mailova i faksova koje smo slale u lokalni dućan :)))/
Zbilja ne kužim koja je to vibra između telenovela i stare gospode! Pazi, molim te: barba (vinogradar, partizan, bekrija - blizu 80), Luka (gostioničar, jedriličar, partizan, sveučilišni profesor - 89), Keko (ribar, partizan, šnajder - 94)... Mislim da boluju od viška iluzija, eto! Čekaju Evitu :)))

Praktična žena kaže...

Još što uz svaki ručak moram slušati sapuničarske spletke na španjolskom, nego mi se i uredno prepričava sadržaj kao da sam zbog neke, once in a liftime, obaveze propustila ključnu epizodu:)) Moja svekrva ne diže telefonsku slušalicu dok to traje. Najbolje je kad barba ozbiljno doživi likove. Kažem mu da moja susjeda kat iznad glumi u jednoj od sapunjara, a on pita: jel ona udata? Kažem jest, friško. Kaže on: to ne bu dobro, svako malo se ljubi s onim doktorom:)))

Anonimno kaže...

Nažalost, ja sam lišena tog 'užitka' otkako nema bake Bože. Iako, njoj zapravo i nije bilo važno slušam li je ili ne, nego samo da može naglas prepričati najromantičnije trenutke i još jedanput temeljito proživjeti cijelu stvar.
Ali, zbilja mi nedostaju ljetne scene oko dvorišnog stola kad moje dijete, već bradati mamlaz, strpljivo sjedi i sluša baku kako prepričava te epizode. Posebno mi fale dijalozi u kojima on ubacuje riječi američkog latino slanga, a ona ih prepoznaje u svom 'messico e nuvole' kontekstu. Pamtio je imena glavnih likova samo da joj može postavljati zajebantska potpitanja o Marisol&Co,a ona bi mu fol davala packe zbog toga. Bila je, nažalost, ipak preteška da ju podigne i zavrti po dvorištu onako iz milja, ali uvijek joj je davao pusu kad bi ga skužila i zavapila: Joooj, Tooomicaaa...
Surova sprega, ona i on :)))

Anonimno kaže...

tek sada šlus, morala sam završiti temu :)

Praktična žena kaže...

Sinoć ratovala s VIP-om, zamrzavao mi svaki prozor k'o da smo u Sibiru. Nije dao ni kantu isključit. Pa onda čupaj iz struje, vadi bateriju i tako dok mi nije dojadilo. Na kraju onaj kisik proradio i zaspala ko kokoš na grani:)))

Anonimno kaže...

Pa to se kod vas tehnika sasvim otela nadzoru :) Bog zna kako je u onom zbilja oštrom komadiću godine kad od vjetra ne smiješ ni nos pomoliti iz kuće. Ja već navikla na TV ispade svake vrste dolje na otoku. Zapravo, pogledamo na sjever, otprilike u vašem smjeru, da vidimo kakvo vrijeme ide, i onda znamo koji će se programi tog dana vidjeti. Ali telefonski kabeli su od lani ipak ukopani, s tim nema šale na tako isturenom položaju :) A započeli i radovi na ukopavanju struje. Pa onda, elektra zna zašto, stali.

Praktična žena kaže...

Vani prigodno huči jugo kao u casa dei venti i nosi kišu:)))Ovdje na brdu su vjetrovi strašni, a i dolje se sve posakrivalo nema vani ni mačke, ni psa jedino Pia u kabanici raznosi hranu od svinjca do kokošinjca.
I mi smo svoje žice spremili po zemlju, ali što vrijedi kad do našeg maslinika idu zrakom. Kad krene nevera uvijek moraš imat spremne šibice i svijeću ili barem bateriju:)

Praktična žena kaže...

Nisam trebala pisat ono za struju, evo sad se pali, gasi svakih 30 sekundi! Vježbam pisanje na slijepo! Trenutno bez struje!

Anonimno kaže...

Kraj ulaznih vrata baterija, šibice i svijeća, na svakom zavoju stubišta šibice i svijeća, u ostavi petrolejka i litra petroleja - smrdi, grize oči (sve osim baterije), ali to su osnovna pravila igre! /mi nismo ni ukapali dok je na općinskom visilo :)/
Javi se kad nastupi provijetljenje, ja uglavnom čučim dolje na Britannici etc. :)))