petak, srpnja 25, 2008

Grijeh

Ste vjerni? Hodite k maši?“, pita barba a njih dvoje, muž i žena, nekako niti potvrđuju, niti negiraju. Gledaju u stol i svoje zemljom izbrazdane ruke.
„A, hodite. Neka, neka, i jaz sam, veste, bil ministrat ma mi je plovan nekega dni zaklofutal jene, tak da su mi obrazi brideli. Od tega ne maram ne crikve, ne plovane. Nego, kad smo se ja i ona ženili, smo morali prit na spoved, a gore je pri nas bil na službi oni Buršić, saj ga poznate, je bil plovan anke pri vami. I pita on nas onak sve po redu, ste spominali božjega imena vludu, ste štovali očeta in mater, ste grešili bludno... A ona moja trbuh već za rodit. Muči ona, mučim ja. A on spet: „Ste grešili bludno?“
Pak sem dejal: „Vi vidite, gospodine, ali ne?“

Broj komentara: 47:

Anonimno kaže...

I kolko su mu dali, 10 Zdravih zbog klerobirokratizma? :)))
To bi kod nas prvo sjekire letjele za autorom trbuha, a tek onda k popu! A moja jadna mama u sebi se do smrti osjećala gotovo nevjenčanom jer je bilo 'samo pod vrbom'. A naš Štef nije ni sa mnom razgovarao neko vrijeme, zapravo dok se nije rodio Mali. E, njegova Ana čeka bebu, prvo dijete u nas nakon Malog! Oko Božića, kak je i red. Ak ne bude Štefica, mogla bi bit - Boba :))) U to ime... pivo il gemišt, imenjače?

Praktična žena kaže...

Treba li reći da je to bilo negdje točno sredinom prošlog stoljeća? Ne usudim se ni pitat Piu što je prošla. Jarčevi su na ovaj svijet uvijek dobrodošli...daju mu makar privid razuma

Anonimno kaže...

I stvarnost srca. Bez ukrasa, ali i bez laži... Doduše, malo smo skeptični prema srcu, al nismo baš kukavice kad treba pogledat u lice, vlastito included.
Barem ova dva primjerka nisu, čini mi se :)

Praktična žena kaže...

Jest, još kad bi imale dobre naočale, di bi nam kraj bio! Al dobro funkcioniramo i na opip u slučaju potrebe :))

Anonimno kaže...

A je l'???
:)))
Ajmo spavat, sutra putuješ i sigurno ćeš si naći još brdo posla prije polaska. Je l' se MI odljutio ili je još na strogoj dijeti?

Anonimno kaže...

Dijeta mi anonimna... (ali efikasna)

Praktična žena kaže...

On je, ali ja nisam. Još smišljam kako ću mu vratit. Samo ga čekam da mi nešto zucne o tome kako su fin i paradajzi iz mog vrta...:)
Ajmo pod dekicu sutra se javim vjerojatno navečer.
Ciao bella, a domani.
Good night, First grade i udari nogom zubara jednom i od mene

Anonimno kaže...

@Prvi: Dobro ti jutro i ne slušaj je, ona UBIJA zubare pogledom, na crnoj im je listi u 12 država. Zadnjemu čak oduzela kolumnu SAMO zato jer joj je POPRAVIO zub.
Je l' stvarno tako jako boli? Je l' liječiš to ili samo ubijaš bol?


@eli: pusti ljude na miru, šta su ti skrivili, a onaj Pavelić s ugla ti bio i frend unatoč tvom ritanju i otimanju! Pa je l' on bio kriv što je tebe bolio zub?!
Ajd, 'noć. Sentiamoci... :)

Praktična žena kaže...

Evo idem spakirat kantu pa da samo kažem: *ebeš profesiju u kojoj su od 18. stoljeća do danas glavni alat bušilica, kliješta i čekić. Čak im je i struju izmislio Tesla.:)
Nešto sam u zbrci zamrčila, ali sam ti srećom donijela ona mirišljivi cif. Idem sad na cestu među češke i mađarske turiste.

Anonimno kaže...

Ajd, pazi na Mađare. Ja predajem žalbe po CK....
Navečer fintes pa se javim. Al ti čim stigneš gore napiši da ste setno došli doma, privirim ja i odavde s vremena na vrijeme :)

Praktična žena kaže...

Evo konačno prijavak, gospo. došla i odmah prionula sređivat stvari oko kuće. Sve žedno, korova ko da nas nije bilo mjesec dana. Trebala bih zapravo uzgajat korov, to mi puno bolje uspijeva. E pa sad cifala ali i nije trebalo. MI dobio na ćirlici sljedeću poruku: "Vaš tretman kod doktora Dabića se otkazuje zbog njegovog odlaska u Holandiju". Sad se zabavlja šaljući ga drugima

Anonimno kaže...

Vidim vi sretno stigli, a i cif dobro miriše. Otkaz tretmana ovamo stigao već pet-šest puta. Mali blago zbunjen pismom čekao da prevoditelj dođe doma s posla. E konju polupismeni, reče mu majka :)

Praktična žena kaže...

Pa nije dijete krivo što je cijelo njegovo školovanje to pismo bilo izbačeno na drugu stranu bojišta:)

Anonimno kaže...

Ma, ćirilica i tamo polako odumire, još malo i u zaboravu će sustići glagoljicu...

Praktična žena kaže...

Kad se samo sjetim kolike sam zadaće ispisala na ćirilici, a sad je više ne susrećem osim ako zalutam na kakav ruski sajt. Ajoj bože, koja dva idiota komentiraju boks! Ludi Mavrović (on je sigurno upoznao dra. Dabića) stalno viče: "Stjepane, miči se!" Travojed misli da sjedi u čošku ringa.

Anonimno kaže...

Gledaš ili samo slušaš odozgo? A boks i makrobiotika sasvim zgodno zvuče, baš ko iz neke domaće tv-radionice apsurda. A vidje li ti Dabićevu Milevu. Ostavio Lilju na Palama u reštu, kaže ona da se nisu smjeli ni mrdnut bez nadzora, a on fino s Milevom na Čiovo. Mi stavili kao svjetski šlager kvadrat Dabić-Mila : Carla-Ljilja i začinili guruovim stihom o 'vjekovnoj upitanosti ljekovitog bilja' (još malo pa u rangu usudbenih povjestica) :)))

Praktična žena kaže...

Slušam odozgo, nek je junak zahvalio generalima u Hagu i sveprisutnom Thompsonu. Jedino me vrijeđa što su svi nekako zaboravili Norca i Blaškića. To valjda kako ko osuđen ispadne s domoljubne rang-liste. e jeste našli stih pa to je antologija! Da vjekovna upitanost bilja :))) Austrijanci misle da je i kod njih ordinirao Dabić. Naputovo se taj. Odoh pogledat Housea, javim se

Anonimno kaže...

Je, Thompson i Obama iskaču iz pašteta, sateliti pucaju po nama ko saveznici po Dresdenu, novine više uopće ne vrijedi otvarati,
samo uprljaš ruke.
Detalji uz 3 dl velebitskog :)

Praktična žena kaže...

Nešto me uhvatilo spavanje od ovog viška kisika a valjda i od toga što su me Banditovi cestari probudili u 7,30 i udrili strugat nov novcijat asfalt (ni tri tjedna star). Na kraju nisam izdržala i ošla ih pitat. Kažu ljute se neki stanari da novi asfalt ima rupe (zbilja ne možeš se u njemu ogledat) i da ga sad skidaju i meću novi! Znaš tko se žalio? Gosp(ođica) Hudelist. I to direkt u glavu. Dunkve, idem dolje da glavom ne lupam po tastaturi. A domani?

Anonimno kaže...

A domani. Naspavaj se i za mene :)

Praktična žena kaže...

Ću, ću. Gutten nacht freulein (jel se tako piše?) i nacht Erste :)

Praktična žena kaže...

Čekam goste a onda svi ravno u susjedno selo k Valteru na roštilj. Ako se ne javim znači da smo se zapili :)))

Anonimno kaže...

Imenice idu s prvim velikim slovom.

Praktična žena kaže...

Tipično germanski, velika slova na sve strane. I Englezi kad pišu naslove knjiga ili pjesama sve nakite velikim slovima, osim članova. Ovdje često spominjani e.e. cummings, je od ljutnje sve pisao malim slovima čak i inicijale vlastitog imena.
Imali smo u "Vjesniku" jednu odličnu daktilografkinju koja je pukim slučajem (ljevičar 3 generacije unatrag) početkom 90-tih dobila posao u Ministarstvu vanjskih poslova. Kad su joj novopečeni diplomati dali da prepiše "da bi Hrvatski narod dobio državu kanađani..." kaže ona diplomatu: "Može hrvatski narod bit najveći na svijetu ali svejedno se piše malim slovom, a Kanađanin najmanji od svih Kanađana ali se ipak piše veliko". Poslije je, zbog pismenosti valjda, dobila mjesto u nekoj ambasadi

Praktična žena kaže...

Zaboravih napisat @prvi. Previše piva uz roštilj, eto.
@Ena: nadam se da je i tebi bilo lijepo, dobila sms baš kad sam se ručno obračunavala s batkom. Idem pod dekicu samo da ti poželim buona notte. I maestru također.

Anonimno kaže...

Ja samo u prolazu: ribiči zorom stvarno na šoderici, tišinu možeš rezati na kriške. Sparinu u kukuruzima također.
Možda još načas svratim poslije ponoći. Ako ne, onda sutra :)

Anonimno kaže...

Ipak se dovukoh kući. Ono ti se javih s kovačeva kompjutora :) jer smo lumpali kod Kreše kovača još od ručka, ali pol ure prije ponoći rekoh: dosta. Dva dana odvraćanja pogleda od stvarnosti je i previše u ovim okolnostima! Najprije treba riješiti ovu ovdje tragokomediju, a poslije će i te kako biti vremena za tulume po dvorištima.
Ali uvijek me zaprepasti činjenica kako bajku od stvarnosti ne dijeli ni dvadesetak minuta vožnje.
Che nova? Gosti još kod vas?

Praktična žena kaže...

Evo ovaj čas ih poslala na spavanje. Danas bili u dolini na ručku pa okolo po selima u posjetima, pa onda došli najbolja susjeda, susjed i junior dovezli biljke i ošli u Volosko, pa u ponoć zvali da im haustor zaključan a nemaju ključ, i Mirjana, Zvonimir i ja kartali do maloprije a MI ošo spavat, ko bog opet uvrijeđen. Ali nije važno meni je bilo zabavno. Sutra ručak kod Pie, gosti možda idu ća a možda i ostanu do utorka. Vidim da je i tvoj vikend bio lijep, nadisali se kisika i sad pod vaservagu. Buona notte, principessa, javim se kad gosti odu. Laku noć i majstoru koji spava.

Praktična žena kaže...

Samo kratko javljanje u prolazu. Gosti se kupaju ili spavaju kraj Lago di Vela njiva. Popili dvije botiljke lokalnog crnog šampanjca i izjeli tri tanjura lazanjota s gulašom, posrkali i pojeli po pet šalica bresaka u crnom vinu i samo se smiju. Ne znam zašto :))

Anonimno kaže...

Šampanjac s breskvama u vinu? Čuj, to je čak i meni smiješno, pazi da im kraj Laga ne provrije mozak. Otjeraj to spavati u sobe. daleko je ambulanta :)))
U nas ne da nema ni slova, nego nema ni globala. Još ćemo se malo motat 'redakcijom' pa odosmo kud koji...

Anonimno kaže...

Lumpate, ha? :)))
Bilježim se sa zavišću.

Praktična žena kaže...

Upravo smo odigrali zadnju partiju belota za butiljke iz podruma, nažalost nisam izgubila ni jednu, a njih dvoje su jedini koji stvarno vole prokleti šampanjac. sutra ću im kad idu doma uvalit koliko im stane u gepek. Od sutra piu calma samo da se ne javi Pia s ručkom...Inače njih dvoje su ožalošćeni čitatelji (Mirjana posebno i zbog križaljke)

Anonimno kaže...

Redakcija ex-pressa moli sve ožalošćene čitatelje da se što glasnije i u što većem broju obrate na sve moguće telefonske brojeve uprave oldinga kojih se mogu domoći u dnevnom tisku ili ispod kakvog žita. Hvala na razumijevanju. :)))
Buona notte, cara, a domani...

Praktična žena kaže...

Gosti otišli, nakrcani s rajčicama, krastavcima, paprikom, botiljkama, crnim vinom i biskom, ja malo sredila kuću, napojila susjede s pivom, zalila uz MI-ovu pomoć sve cvijeće, vrt i voćke, sad se malo okupala i napokon mogu sjesti i zapaliti cigaretu ko čovjek. Vruće je, bar ovdje gore, jer dolje klima radi pa se da izdržat.

Anonimno kaže...

A ja opet cijelo jutro rješavala adsl-zapletaje s help deskom, pa svratila u CK na dvije i pol stranice, pa se vratila a od veze s netom još ni v, pa opet konferirala s deskašima i napokon me maloprije spojilo. Također zapalila i sad idem vidjet ima li koje pivo.

Praktična žena kaže...

A ovi tvoji misle opet sve strovalit na stol u četvrtak? Bilo bi lijepo da ti tekstovi ipak dobiju neki podnošljiviji ritam. joj da vidiš koliko biljaka imam za saditi! susjedi mi dovezli cijeli botanički vrt. Sad je još sve u loncima jer je vani takva vrućina da nemam snage mahat motikom po zvizdanu. ali čim se malo naoblači krećem u akciju. Čak su i one dvije nesretne japanske trešnje stigle

Anonimno kaže...

Ma, mojih pola otišlo na g.o., neće ovaj tjedan biti druge nego napraviti u četvrtak koliko ide...
Pa nemoj me zezat da se i sada nešto sadi, nije li prekasno (ili prerano) za sadnju)?

Praktična žena kaže...

Za trešnje je, one će čekat jesen, ali cvijeće moš presađivat uvijek ono se previše ne buni. Važna mu je samo crna zemlja. Osim povrća i maslina koje ne brojim, ove ću zime imati prvi urod: na mom žbunu limuna raste jedan mali zeleni. Jedva čekam berbu.

Anonimno kaže...

I kakvi su daljnji planovi, limunada za zimnicu? :)))
Tko zna hoću li ja ikada saznati pravu sudbinu onih jabuka što su u lipnji onako prepnile grane... A zamisli koliko bi to bilo pita (s malo krupno sjeckanih oraha) i kako bi mirisale na tavanu složene na idealan razmak na dasci tek toliko da se ne dodiruju al da elektroni ipak preskaču s kože na kožu. I kako bi sve to mirisalo.
A bilo bi i za ocat... Ovako, mogu poslije pitat ptive: Pa, kakve su bile ove godine, ha?
A za smokve ću se načekat, lijenčine su ti to, ne kaže se uzalud za ništa - 'friška figa'

Anonimno kaže...

Au, što sam ga zabrljala tu gore... očito, pletu mi se prsti.
Tebe sigurno shrvala vrućina, a mene adsl-pregovori... A teško i ovo ljeto, brate, vruće i prazno... Sutra fintes, doktor, u CK valjda više od dvije i pol stranice... Shall we call it a night?

Praktična žena kaže...

Yes idem ispit nešto ledeno i izravnat leđa. Buona notte, sveet dreams. Prvom nemam što poželjeti što već nema, al svejedno laku noć!

Anonimno kaže...

ajd...

Anonimno kaže...

Upravo stigoh iz CK. Torba puna stranica, u 9 ujutro natrag... :)
Šta ima?

Praktična žena kaže...

Sad će te opet zatrpati u dva dana, a jest organizacija! U mene ništa osim vrućine i gostiju koji se najavljuju. U subotu dolaze Parižani(on, ona i neka Francuskinja, sin ostao na praksi u Parizu), a u srijedu stižu susjedi na dva dana. Imam dva dana slobodno od Piine kuhinje što znači da se jede samo povrće jer je u petak fešta od njoki (to je uvijek 1.8.) što podrazumijeva ogromni oval pun istih plus domći pijetao u saftu. Tko preživi...

Anonimno kaže...

Kćeri, pretvaraš se u Gargantuellu. Za pokoru tjedan dana posta poslije fešte. Idi i ne griješi toliko! :)))
Nekak mi se čini da to dvoje Parižana neće imati ništa protiv njoka i kopuna, a Francuskinja po defaultu ne bi trebala imati niš protiv, kao ni ja protiv piva :)))

Praktična žena kaže...

I lani su ih dopali njoki i nisu mogli prestat jest. Danas sam pomgla Pii kupit preostali krumpir i uvalila mi punu kantu Mona Lise :) A što se hrane tiče diš veće pokore nego kad te Genio tjera da "počistiš" pladanj

Anonimno kaže...

Eeeee, teško žabu u vodu natjerati... :)))
Inače, kaj se tiče organizacije u 'redakciji', sad se zbilja više niš nemre. Ima nas pet-šest i to ti je to. Čak je i glodur na g.o. iako pod izlikom da je 'na zadatku'.