nedjelja, srpnja 20, 2008

Zemlja znanja

„Ovo će biti zemlja znanja!“ uglas pjevaju političari svako malo kad stisnu kakvi ozbiljniji problemi ili kad slažu izborne pjesmarice. U čemu bi se trebala sastojati ta obećana zemlja? Što bi to mlađahni generacijama trebalo pasti u krilo sa baobaba znanja?
Gledam susjedovog malog, budućeg informatičara, u prvom razredu tehničke škole: rušilo ga iz povijesti. Susjeda pije apaurine zbog Zvonimira, Branimira, Krešimira i nekih kojih se ni ja više ne sjećam, susjed prijeti da će 16-godišnjaka izbaciti iz kuće, a mali počinje misliti da je stvarno glup, ili barem lijen. Zakitilo ga i kuljom iz kemije koju, da peh bude veći, ima samo tu prvu godinu.
Ima još nekih predmeta koji mu, u struci koju je odabrao, neće više nikad trebati: tehničko crtanje (ručno tušem), etika, biologija, zemljopis…Nijedna od stvari koju će naučiti iz spomenutih predmeta neće mu više nikad u životu poslužiti, osim ako se ne prijavi na kakav televizijski kviz. Ono bitno, što svaki pismen čovjek treba znati, naučio je još u osnovnoj školi.
S druge strane u razne profesije stižu padobranci koji nemaju ni elementarnih znanja iz onoga što bi im trebalo biti struka. Priučeni biznismeni lupetaju o cash flowu, a ne znaju odbiti rashode od prihoda, preko noći iznikli marketinški stručnjaci misle da je marketing štampanje reklamnih majica i kapa, direktorska mjesta zaposjedaju ljudi koji s poslom kojim se firma bavi u životu nisu imali veze, posve neupućeni početnici preko noći postaju šefovi projekata…
Ne mogu govoriti o liječnicima, inženjerima ili pravnicima, ali kad vidim što se događa u novinarstvu i novinama ne znam bih li se smijala ili plakala. Nema osnovnih činjenica, ista osoba se svaki put naziva drugim pogrešnim prezimenom ili imenom, brojke su netočne ili ne daju točan zbroj, pravopis je otišao u vražju mater, rečenične konstrukcije mogao bi robot prevoditi direktno na engleski ili njemački, a na one evente, stageove, celebritiyje, cooliranja i ostalo, ne vrijedi trošiti riječi. Zlatno pravilo da se čuje i druga strana zatučeno je žutim maljem. Naslovi se izmišljaju do te mjere da koji puta tvrde upravo suprotno od onoga što u članku piše. Sve je podređeno zaradi i prodaji i nikakvo znanje koje nije u funkciji novca, ne može proći.
Gdje se između škola s po 16, 17 predmeta i onih urednica-manekenki koje su sigurne da se piša „kuča“, valjda zato što ima krov, izgubilo stvarno i potrebno znanje, sigurno ne zna ni ministar koji gradi „društvo znanja“.
Jedno je sigurno, dok god on i ne pomišlja kakvo društvo uopće želi graditi, potrebno znanje postaje sve manje, a nepotrebno se gomila. Zemlja mu već do nosa potonula u neznanje. Da društvo znanja. Baš.

Broj komentara: 28:

Anonimno kaže...

Tek kad oni koji donose zakone budu znali tko je Wanilla Fudge, onda se možda budu povukle osnovne smjernice ka budućnosti. A sve dok imaš domovinsku deklaraciju kao akt koji verificira notornu laž nema mjesta čuđenju. A treba mu kemija, treba i zemljopis. Jedino sam jako skeptičan za Branimira et co.

Anonimno kaže...

Prodao tako diša jedne banke sve bančine dionice u svome vlasništvu samo dan prije velikog posrnuća njihove vrijednosti na burzi. I slijepcu jasno da se radi o zloupotrebi povlaštenog pristupa informacijama. Da se to dogodilo u bilo kojoj pravno uređenoj zemlji, čovjek bi već sutradan istražnom sucu odgovarao na nekoliko nezgodnih pitanja, javnost bi se ozbiljno zabrinula, padali bi ministri kad bi to prošlo bez intervencije pravne države.
U 'društvu znanja', međutim, stvar je naprosto predosadna za novine. Znanje se stupnjevima Celzijusa (s 'j') ispod sise književnice Nives. Lijeve ili desne? Ovisi o tome s koje strane autorici Gole istine stoji znanstvenik don Kaćunko (ć/č svejedno). I sve što ti još treba od obavezne lektire jest Kirin blog - 10.000 posjeta prvoga dana, moj brajko! Pa da sam ja vlasnik one banke s golemim udjelima u novinama, normalno da bih se oglašavala na Kirinu blogu i u novinama koje prenose zajedničke presice Nives i dona, a ne u nekakvim tamo listićima koji me razvaljuju po napisima o dioničkim aferama. - Idi, brate, nounar, imaš tamo Farmu i Brothera, stotine evenata s besplatnim šminkanjem plaćam svaki dan po šoping-centrima, tisuće PTSP-ovaca umreženo u pet narodnih mafija, imaš pa piši! Što si se mene nadovezo?!

Anonimno kaže...

corr: Znanje se MJERI stupnjevima Celzijusa (s 'j')...

Plus, naš čoek i žena-matematika, znaš ono dvoje što su kao otišli na krstarenje... E, pa jaaako loše vijesti o ženi. Drakčetov slučaj, kemoterapija obavljena, i sad nije more nego Lourdes. Čudno je to. Ljudi su bili ateisti zadnji put kad sam gledala. Ne mogu vjerovati, to je lađa s tri jarbola, a ne žena, jednostavno ne mogu vjerovati... Moje godište.

Praktična žena kaže...

@ena: S Celzijusima i svim ostalim se slažem 100 posto! Kako je zemlja već odavno ušla u dužničko ropstvo, sad još preostaje pretvoriti kompletnu populaciju u roblje. I moram reći da im to sjajno ide od ruke. Jedino što me živcira što nam to pakiraju u "znanje". Strašno ono za matematatičarku, jel pušila?
@prvi: ka bi oni znali za Vanila Fadž ne bi sjedili gdje sjede. Što se tiče kemije i zemljopisa, sve ono što je dijete naučilo u osnovnoj dovoljno je za srednju, a u informatičkom smjeru, gdje kemiji neće prići ni blizu, nepotrebno. A i uzgoj planinskih krava u Uzbekistanu, čini mi se neće biti presudan za dobro obavljanje posla kojim će se bavit.

Anonimno kaže...

A i njima pustih milijuna koječega upakiralo u 'znanje':)))

60 na dan još od srednje škole, al kaže Jordanovac 'ne mora biti od cigareta, prije će biti od živciranja'... ma, znaš, i te teorije stresa sad služe za podštopavanje svega i svačega...

Krećem polako prema Crnoj kući ostavljat zadnje pare statkiću po kafiću dok čekam slobodni stolac u špelunki :) Javim se po povratku.

Anonimno kaže...

I tako to ide... CK gotovo prazna, krastavci se kisele sami, na piću u kafiću samo mi: oldingove mrtve duše.
Nisam otišla s mojima na pivo da mi ne prijeđe u naviku. Doma sam pa ako si za žuju, svrati :)

Praktična žena kaže...

Sori, začitala se sinoć nešto, pa zaspala. Valjda me tišina uspavala, čak nije ni susjeda dolazila :)) Idem sad na poštu i na plac pa se javim kasnije

Anonimno kaže...

Ma kakav sori, čitati i spavati se mora, a ovo je fakultativno. A nije i da se ima bogzna što misli za izmijenit ovih dana, posvuda vakuum... :)

Anonimno kaže...

KRećem sad vidjeti ima li što od te obećane 4 i 1/2 stranice ilI ću opet sjeditI po birtijama do noći i prebirat po bluzu... Čujemo se nAvečer, ali samo ako nemaš pamenijeg posla. :)

Praktična žena kaže...

Ja već dvije godine ne dijelim poslove na pametne i one koji to nisu. Ustvari, nijedan nije pametan ali ajmo reć da me zabavlja. Prema tome čujemo se :)

Anonimno kaže...

Ali šta ima glupih i dosadnih, čudo jedno!
U CK nas danas smrzavalo do kosti, misle si, možda koji krepa od upale pluća :))))

Anonimno kaže...

žvaljka vam, žene

Anonimno kaže...

@prvi: Ho-pa! Kaj je ovo, gužva u šesnaestercu? :))))
Laku noć, Stupnju.

Praktična žena kaže...

E baš, ja odgledala Stockholm, pa Housea. Gužve na visu, skače Ruskinja sve bolje a sad došla i neka mala Amerikanka ima zalet kao da će plot preskočit. Inače svi djeluju nekako labavo kao daa Olimpijada nije za manje od mjesec dana.
@Prvi: Jesi živ? Nije te odnijela kiša?

Anonimno kaže...

Bome gužva, a sada se već sve 'tempiraju', a sumnjam da Slesarjenko pokazuje previše, bit će to u Pekingu glavom kolik i nogama.
A to se zove kiša? Hmmm, čini mi se da drukčije piše... :)))

Praktična žena kaže...

Čuj skočila je dva metra bez problema a Blanka 202. U Parizu joj isto nije išlo. Kažu ovi na Eurosportu da bi se trebala malo odmorit prije Pekinga ali ona se sprema još u London. Defar je skoro srušila Dibabin rekord od prije 6 tjedana na 5000 metara. Falila joj sekunda i to zato što je morala optrčavat neku mrgu koja je zaostala cijeli krug. Plakala je ko kiša na cilju.

ena kaže...

Je muka to za Defar - doći 46 sekundi prije svih i ne srušiti rekord, a Igre baš i nisu dušu dale za to, nema zeca, a ona de facto trči sama... Žena i pol!
Al možda se nađe kakva domoljubna spremna krepat za Kinu pa je povuče. Jedino da ne bude utrenirana kakvom novom China-DDR metodom koju testovi ne otkrivaju, ili barem ne kod predstavnika zemlje domaćina. To će biti posebno zanimljivo, Kinezi će sigurno staviti MOO pod strašan pritisak.
Vidi samo koliko su Sečuana uspjeli pomesti pod tepih, neobrađenih vijesti ni na kapaljku, unutra ne puštaju, a lokalni vodiči se ne usude voditi na crno ni za tonu dolara. Da ne završe na onoj drugoj vrsti stadiona, organopreprodavačkoj.

Anonimno kaže...

Dobre vijesti: ja zapravo odlično vidim! Upravo bez IKAKVIH naočala pročitala upute za upotrebu sredstva za pranje suđerice, a TO je majci sitno! Da mi je znati tko je smislio karticu i pol uputa tiskati iz 4 točke na bočicu od deci i još okolo naokolo, tako da čitaš kao s valjka. Pa to baš moraš imati moj slučaj prezbiopije da vidiš pročitati. A daj mi krupno, ne vidim ni 'mu'!

Praktična žena kaže...

Kakvo sredstvo za pranje suđerice??? Koja suđerica? Gdje? Kada?

Anonimno kaže...

Kako kakvo sredstvo? Pa ona bočica kojoj uklonoš papir s čepa i izvrneš u košaricu za escajg i pustiš na 65 stupnjeva da opere praznu suđericu. Pa kak ti to pereš, ručno?

Praktična žena kaže...

Pa 10 g0dina sam te nagovarala da ju kupiš! I onda ti meni ne kažeš da si ju kupila! I puštaš me da svaki put kad otvorim svoju makinu pomislim "O moj bože kad će Ena konačno nabavit tu stvar koja štedi barem pola sata dnevno a o živcima da ne mislim!".

Anonimno kaže...

A da, mene si našla da ću se sjetit spominjat makine, pa i ova i rapska već na pola puta do pune amortiziranosti. A rapska je i prava kingsajzerica, pa znaš koliki je onaj vani stol, za pola otoka... Kad sam preuređivala ovu i gradila onu kuhinju, stavila sam i mašine, i to je to.
Puno je zanimljivija stvar da Mali, otkad ne mora prati suđe kuha sve u šesnaest... Danas čak napravio pire, stavio uz dvije punjene paprike u rajnglicu i još telefonski provjerio jesam li pojela kad sam došla doma... Ja napravim pola ručka prije posla, a on dobvši kad se vrati s posla, ali... uloge se polako izokreću :)
Da vidiš samo kakvu je tavu nabavio za Rab! Lijevano željezo, četvrtasta i valovi po dnu, ne puši on teflonke i cici-mici stuff, strogo Alice... A ježi ga, bikonji hrana prva briga od prvog dana :)))

Praktična žena kaže...

Ma jesi molim te vidjela Karadžića? Koji make up! Priča neka ženska koja je s njim 4 godine išla u srednju školu da ga je stalno susretala na skupovima alternativaca i da ga nije prepoznala. Svi tvrde da je i glas promijenio. A u kosu stavio crnu mašnu! Ratni zločinac s mašnom. Pa gdje toga ima?

Anonimno kaže...

Ovo gore mi valjda trebalo biti 'dovrši', baš sad kad sam se hvalila vidom :)))
A evo i dva su sata... 'noć?

Anonimno kaže...

Proučavali pola dana fotku i baš se pitali je li tu bilo posla i za plastičara, al o tome ti rekoh za pivom...

Praktična žena kaže...

Ajd vaservaga. Čujemo se, buona notte dona Ena!
Prvi, laku noć i tebi, i ne spavaj pod stolom!

Anonimno kaže...

Ajd, dobra vam noć svima :)

Anonimno kaže...

Ne znam što sad hoće ova zima, još se nisam odledila od jučer, ne pomaće ni kuhinjska dekica z pisanje. I upoće, kakvo pisanje, takva mi pospanost sjedi u sinusima da se samo vučem po kući, ne da mi se ni po kruh. I totalna tišina. A ona buka od sutra u 'tjedniku' već mi se polako skuplja kao panika u želucu. Sad, muk ili buka, vakuum svakako.
To valjda ona tamo kuća tako djeluje na ljude. Opet bi nas, kao, cimali nekim glasinama, no čini se da nas više ne mogu probuditi. Gluhi smo kao noć.