četvrtak, studenoga 27, 2008

Zima

Meteorolozi koji drže do sebe, ne daju ozbiljne dugoročne prognoze. Pia, međutim, nije meteorolog i kaže da će ova zima biti blaža od lanjske. Oštrija od predlanjske. Tako kaže njezin luk. A zadnje dvije je potpuno pogodio. Par metara drva i - nema zime.

Broj komentara: 46:

Anonimno kaže...

A čuj, sveta Kata se ove godine strogo držala PS-a, a luk je jedina tradicionalnija metoda za koju ja znam. A ti, bogami, odvaljuješ te metre drva k'o da su metri luka. Znaš li uopće pošto je kubik? Doduše, ja sam ono nedavno imala tak ozbiljnu spiku s drvarskim čuvarom da sam zaboravila pitat za ovogodišnju cijenu metra u zagrebu, ali to je uvijek bilo skupo i na tome se uvijek varalo. Još su Machiavelliju, kad je osiromašen spao na dilanje ženine šume, prigovarali zbog 'šuplje metraže'.

Praktična žena kaže...

Koliko ja znam kod nas metar od 170-200 kuna. Doduše švercan s Ćićarije ili na kompenzaciju iz barbine boške ali ionako će izgorit:)) Imamo i raznih posječenih suhih stabala, pa kad to sve ispiliš i staviš u šupu izdržat će do proljeća. Osim toga mi ne rasipamo. Ložimo samo ujutro i navečer, preko dana i tako nismo puno u kući :))

Anonimno kaže...

Pa zbog tog čišćenja šume u dvorištu i gore na Ogradama ja i dovukoh onu malu furunu na Rab. Kao, da se može naložit kad se dođe zimi. A u 25 godina nisam nikad tamo bila zimi. Jesam u veljači, al tada više nije zima i uljni radijator začas zagrije cijeli novi dio. I na kraju to granje stoji na kupu u dvorištu, nešto malo spali ujo u kaminu, a onda dođe sestrična i lijepo odnese Keku (90) da to pokuri. Njemu je i ljeti zima :)

Praktična žena kaže...

Oće to s godinama:) Susjeda ovdje kuha jednom od 80+ kod kojega je uvijek k'o u sauni. Njemu dolazi u posjet susjed koji stanuje dva kata više i čim uđe kaže: Uh, što je ovdje kod vas zima, idem si gore po kapu!" I onda se vrati i sjedi s kapom na glavi:))

Anonimno kaže...

Je, i ja sam Malom rekla neka najprije obuče nešto s dugim nogavicama i rukavima, pa tek onda nek' govori da je hladno. Meni moja dekica za pisanje uvijek preko stolca :) Navika iz stare kuhinje u kojoj nije bilo predviđeno grijanje(?!). Ah, moj život s Industrogradnjom :)
Nego, odoh danas par minuta ranije, ujutro moram na još jedan šalter... Zadnji :))))

Praktična žena kaže...

Ajd, i meni sutra stiže R. ranom zorom. Kad dođe u osam onda kaže: "A evo pustila sam vas malo duže spavati!":))) Goodn night, sleep tight and don't let the bugs bite :)

Anonimno kaže...

I will/I won't :)
'noch

Anonimno kaže...

Prosto mi neprijatno da upadam u vase cakulanje, ama ne mogu odoleti! Zaintrigiralo me je to gatanje u luk? Mislim, cuo ja za bob, pasulj, koscice, drob,ptice koje nisko lete, plecku, soc od kafe, kristalnu kuglu i onaj vic o Muji i pekinskoj patki - ama za luk nikad!?

Praktična žena kaže...

@vlad: Dragi Vlade stvar je jednostavna: crveni luk je pametna biljka i on na vrijeme nabavi zimski kaput (barem tako kaže moja susjeda u Istri od koje učim saditi i uzgajati voće, povrće i cvijeće). Ako luk ima tanku lupinu onda će zima biti blaga, no ako se on zaštiti debelom ljuskom onda valja kupiti dosta ogrjeva jer će zima biti ledena. i slobodno upadaj, ovo je baš takvo mjesto, nešto kao Piina kuhinja u kojoj mirišu kolači iz starog šporeta i svi ćakulaju (ponekad i uglas) :)

Anonimno kaže...

@Vlade: U plećku!? :))) To mu dođe isto što u lopaticu, al ako upitamo Lopatara, on će, bojim se, najaviti snijega na lopate :)
Izgleda, vidiš, da su svi ti homerovski i još istočniji rekviziti zaglavili izvan vremena, u kuhinji naše Marije Pije pod Ćićarijun. Tu je na neki začudan način preskočen kobni 'rastanak od Muza', pa i meteorologija i usmena književnost (Pijin muž barba Genio glavni predstavnik) fino koegzistiraju s jelima sa šporeta na drva, biskom i domaćim šampanjcem (također barba Geniovo djelo).
I šta ti ima bit neugodno, radije ispričaj taj o Muji i patki, viceve zaboravljam od šuba.

Anonimno kaže...

@eli: E, da mi se nekako stvoriti u takvoj kuhinji iz basne gdje se ćakula uglas i ispod glasa, ma čuvala bih lučice i lukovice i sadila luk i tulipane i kuhala čulbastiju svaki drugi dan. Lukav plan, ha? Al ne mogu kad svako malo Bombaji lete u nebo.

Inače, si vidla? I tamo se Kuhinja iskazala: indijska kuharica iznijela židovskog mališu neozlijeđenog iz kuće gdje su mu el mudžahedin ubijali dom i roditelje. A ubilo i Japanca, i Nijemca, i Talijana, i Židova, i Kineza, i naravno hinda i muslimana na vagone. Rako bi im Seks: Ne držite se teme, mrš s govornice!, ko jutros vašem zastupniku kad se zalagao za običnu budućnost umjesto vječnih genocid-parnica. Pa zastupnik lijepo pokupio drob i plećku i otišo. Valjda doma u vinograd...

Praktična žena kaže...

Strava to u Indiji, da mi je znat tko je zakuhao. A kuharica će bit odmah proglašena pravednikom i dobit penziju da ona i njezini mogu ostatak života provest u nekom mirnom selu. Ma koji su to bolesnici!
Šeks je valjda dobio nalog da bude energičan ili je opet malo više potegnuo za dobro jutro.
Gledala s pola oka Kariku i kaže jedan ko iz topa da se one ljestve za vježbanje zovu finske! Eto što ti je kad nemaš Ikeu u gradu:)))

Anonimno kaže...

Štefa iz fiskulture tvrdila da su se švedske ljestve razvile iz istoimenog mučila. A onaj tapecirani stol da se zove 'škotski' (valjda jer je previsok da se s njega jede pa štedi hranu - dakle isto mučilo); premda, meni muka i od laktarenja oko švedskog stola, pa dok nađem slobodnu prozorsku dasku da parkiram čašu, tanjur i pozadinu, pa dok platim kemijsko čišćenje majoneze s krila...)
A finske ljestve, logično - glavna oprema za alpinizam po Finskoj... plus dobar dizajn /za razliku od ikeinih formula klimavosti/

Anonimno kaže...

aaaaaaah, osecam se ovde k'o skot za svedskim stolom! mmmm!Mirisu li to i neki kolaci ili sam se ja previse zaneo? :)))
Nego, Eli, samo da znas: odsada cu crveni luk da sa najvecim postovanjem ...jedem :)
A vic o Muji, kao varijanta gatanja, tja, dosta je star, al 'ajde da ga ispricam - u sledecoj repliKi

Anonimno kaže...

Tip u kineskom restoranu narucuje pekinsku patku.
Kelner je donese, tip joj gurne prst u guzicu i odbije: 'ovo je hongkonska patkai'
Zadivljeni kelner ode po drugu.
Sa drugom se cela stvar ponovi osim sto se ispostavi da je ovaj put doneta sangajska patka...
Mujo u sa zanimanjem posmatra tipa, nesto se premislja, necka...i odlucuje se da mu pridje i oslovi ga:
"Gospodine, uverio sam se u vasu vestinu, da li biste mogli i meni da pomognete: ja sam ratno siroce, pa bih zeleo doznati odakle poticem..."

Praktična žena kaže...

:)))))) Mislim da ću odsad onu patku što je naračujum iz kineskog restorana zvati Mujo a la China House, jer je u jelovinku vode samo kao kinesku:)) Kolači više mirišu iz Enine kuhinje, iako ih ona sama rijetko stigne pojesti. Ja pak ne stignem peći od Pijini, i ovdje u Zagrebu maminih i susjedinih kolača. Baš jučer susjeda donijela štrudlu od nekih ličkih jabuka, miriše od njih cijela kuća :)

Anonimno kaže...

A da ti malo promijeniš glazbenu podlogu? Jer evo već drugu večer iz nogometnog salona svako malo naručuju čaj s medom i 'ako ima još onih gurabija od prekjučer'. Kod mene sad još miriše samo štaub-šećer na dnu prazne zdjele. Još malo pa ću i ja počet nazivati: Alo, Čene, pošalji, ba, i koji fortune cookie s one dvije zavičajne patke.

Praktična žena kaže...

A jesu imali i što vidjet: odlično izgubili. Znam ja da se kod tebe kolač ne stigne ohladit:)) Moj šogor koji toliko voli slatko da, kad dođe u posjetu, noću ustaje i jede sladoled iz frizera, priča neki dan svom bratu (a ni jedan ni po cijenu života ne zna naziv jela koje je je pojeo) kako su imali goste i kako je šogorica ispekla fine korijandole a da su za glavno jelo imali micubiši. Časna riječ! :))

Anonimno kaže...

Ma mila majka 0:1 s vlakom bez profesora, nisam primijetila ni omanji Spartakov ustanak u tv-salonu.
Viš, mogla bih i ja uvesti konfete umjesto raznobojnih mrvica. Al micubiši ne dolazi u obzir, rekli bi da nisan kompetentna kuhat u njihovom voznom parku i, još gore, zaplijenit mi Mirku pa ću se vozit u protvanu.

Praktična žena kaže...

A malo je i pretežak za osjetljivu probavu:)
Brine me samo kako će sad prezimiti. Nije dosta što Mandžukić i društvo bulazne o prezimljavanju u Evropi, nego su sad počeli i rukometaši pričat o tome. Pa kud to vodi? Kolektivna frustracija zimovanjem bilo gdje drugdje osim u Evropi? Vidim drIvo se već osigurao: otišao u Švedsku pitat hoće li ga primit na zimske ferije.

Anonimno kaže...

Ma ne znam šta su se tako zabrinuli za prezimljenje kad imaju toliko Drivo. Nemaš brige čime ložit!

Nego:

Beč deset ljepotica ima
Rame na kojem smrt jeca
Dvoranu s devetsto prozora
Drvo gdje umire ptica
I komad istrgnut iz jutra
Obješen u galeriju inja

Zapleši, jao, taj valcer,
Zapleši valcer
Zapleši valcer što ima
kopču na čeljustima

O želim te, želim te, želim
Na stolcu s mrtvim žurnalom
U pećini navrh ljiljana
U vežama uvijek bez ljubavi
Na postelji natopljenoj lunom
U krikovima stopala u pijesku
Zapleši, jao, taj valcer,
zapleši valcer
Rukom mu obujmi slomljen struk.

Taj valcer, valcer, valcer, valcer
S dahom što bazdi na konjak i smrt
a rep mu se morem vuče.

/to be continued :)))/

I ti si, baš kao Leo, jednom slučajno prolazila i zauvijek se spotakla on that BUK.

Praktična žena kaže...

Grazie molto, ovo mi je za laku noć :)))
Ako se dobro sjećam bilo je to na Hvaru, kad sam se spotakla:))) Što mogu kad volim glas.
My dear it's two o'clock time to walz away. A domani?

Anonimno kaže...

U tročetvrtinskom s metlom: laka ti noć (ti noć, ti noć...) :)

Praktična žena kaže...

Good night, good night, good night..(isto u tričetvrtinskom) :)

Anonimno kaže...

(stigla prepodnevna smena!)

ena, ta pesma, sta je to?

Anonimno kaže...

@Vlade: Ta pjesma - imaš gore video gdje Leonard Cohen objašnjava da je postao pjesnik kad je jednom slučajno naišao na Lorcinu zbirku 'Pjesnik u New Yorku', u kojoj je i pjesma 'Mali bečki valzer'. Cohenova prerada te pjesme zove se 'Zapleši valcer' i ovo sinoć bio je početak te Cohenove verzije.
A dalje kaže:

I koncertnu dvoranu ima Beč
Sa tisućama prikaza tvog glasa
Birtiju u kojoj momci šute
Smrtnom kaznom tuzi prepušteni
Ali tko se penje k tvojoj slici
S vijencem svježe otrgnutih suza?
Ja. Zapleši sa mnom ovaj valcer
Jao, čekao je na smrt godinama.

I tavan ima Beč pun dječje igre
Gdje uskoro ću i ja s tobom leći
Da usnem snove mađarske svjetiljke
U izmaglici slatkog popodneva
Upoznat ću sve lance tvoje tuge
Tvoje ovce i snježne ljiljane
Zapleši, jao, taj valcer,
Pleši valcer
Da utekneš mome zaboravu.

Otplesat ću u Beču s tobom valcer
Zakrabuljen u obrazinu rijeke
Divlji zumbul staviti na rame
Svoje usne među tvoja bedra
U spomenar položiti dušu
Među slike i na mahovinu,
Potopiti bujicom ljepote
Violinu i svoje raspelo
Odnijet ćeš me ovim plesom na dno
Ribnjaka u pregibima šaka
Ljubavi, zapleši ovaj valcer
Sad je tvoj i to je sve što ima.

A Eli ima čudnu povijest s ovom pjesmom, svako joj malo iskrsne iza nekog životnog ugla. Dakle jedna od onih stvari o koje se nevezano uz kontekst stalno spotičeš, prijepodnevna smjeno :)))

Anonimno kaže...

Ovaj video je sjajan. Cohenov glas u podlozi, a slike prekrasnog Lorce se samo izmjenjuju. Lijepo.
p.s. Forbes je odličan (osim naslovnice)
:)

Anonimno kaže...

@eva: Zlato moje!!!! Već sam te mislila prozvati zbog šutnje, ali nisam ti htjela upadati u redakciju :)
Hvala, hvala, za prvi broj može proći s obzirom na kilometre sa zaprekama :))) Bile su predložene četiri naslovnice, a slatka vrhuška odabrala ovu; ni meni nije draga
cohen - lorca: ma, jašta :)

Praktična žena kaže...

@patkoglad:)))Ena prevodi pjesme kao što netko pije čašu vode kad je žedan! U njezinom prijevodu uvijek otkriješ nešto što u pjesmi nisi zapazio koliko god puta si je čuo. Hej, upravo je počeo padati prvi snijeg!!

@eva: Buenas tardes, Evita! Kako je na novom radnom mjestu? Grabićka vas muči ili se pristojno ponaša?

@ena: jesi spremila sanjke?

Anonimno kaže...

Pozdrav!
Redovito vas pratim, samo nikako da se uključim. Što se tiče glavne, ne dam se ja. Jedino me muči što od nje baš nemam previše toga za naučiti, no dobro. Polako (mlada sam).:)
Lijepo je vidjeti da ponekad svrate poneki Majstor i Krvoglad.
:)

Anonimno kaže...

@ena: pa ne mogu ja bez vas. Kad posjetim blog Praktične žene, osjećam da smo blizu, dobro se nasmijem, a puno toga i naučim. ;)

Anonimno kaže...

@Eva: Bogme, i meni teško bez tebe, Evac. Silno mi žao zbog one kave neku večer - presija oko F. bila je baš na vrhuncu. Ali, eto, poslije bude i desetak mirnih dana, vidjet ćemo se.

@Eli: Snijeg se sluti. Mali popodne bio u Zaboku i prvi put vidio da pada ono što se više ne može vratiti u kap, a još nije ni pahulja pa zveči u magli kao polutekući kristal. Spookie, kaže :)

Praktična žena kaže...

Malo je kuckalo po staklu kao: "alo, tu sam!" ali nije se zadržalo. Talijani prijete sa molto neve ali kao i obično pretjeruju. Još je rano, nij ni zima počela. Za svaki slučaj ja ipak izvadila gležnjače. Sad sam se sjetila: galoše:))

Praktična žena kaže...

Došao junior na instrukcije, javim se kasnije kad ga izmuštram:)

Anonimno kaže...

Ova večer je baš po mom guštu. Nakon što sam uživala u glazbi JJ Calea (i sjetila se Ene kako mi je pričala o njegovoj farmi i težačkom životu), prebacila na TCM, kad ono nekakav doks o Elvisu. A usto, ovdje se osjećam kao kod kuće. :)

Praktična žena kaže...

@Eva: O jes, morat ćemo stavit i jednog J.J. Calea ali to će Ena izabrati, već ga neko vrijeme nismo slušale:))
@ena: zadržao me malac a onda mi poslije uletilo u kantu jedva sam ga sad uspjela otjerat. Junior za vikend ima opet neko natjecanje a u ponedjeljak će ga pitat engleski pa smo se zapteljali u razna past tense. A on kao fol stalno postavlja neka pitanja o povijesti i koječemu samo da ne bi morao vježbat gramatiku. Al' nema kod mene vrdanja. Kaže da je lakše plivat delfin. Nego. To mu je i tako najjača disciplina:)

Anonimno kaže...

@Eva: Stari dabar J.J.? Uuuu, ima toga na tone... Ne bih baš Cocain, za Don't cry, sister nisam in the mood, After midnight se nekako ofucao, Mamma don't slušali neki dan... Ček, provjerit ću ima li Tube Same old blues /'Gonna buy me a mountain, gonna climb high...' :)))/
Jasno da si tu k'o doma :)

@eli: Pa je l' vježbaš s njim da ti prepričava utrke na 100 butterfly u raznim past tensovima? Pa pripreme za Rijeku /futur - trajni prezent/ Ide li uopće Rijeku? Eno, plivalištu danas lupilo zadnji glanc; uskoro neko veliko natjecanje, ali ne znam ima li juniorski dio... Pa onda 'if closes': If I were a champion, and my teacher were a lady...'
Inače, due to a minor technical problem, Majstor u privremenom zamračenju.

Praktična žena kaže...

Kad nađeš koja ti je po ćeifu javi :)))
To veliko natjecanje prije Evropskog prvenstva, je Božićni kup. Za to pliva kvalifikacije sutra i preksutra. I to protiv velikih dečki a on je još mlađi junior. Sav se usuko jer mu je trener rekao da mora plivat sve najbolja vremena a prijavio ga na 6 od mogućih šest disciplina. Boli ga i rame a ne smije priznat :)
K vragu, kud baš sad zamračenje kad treba sve svjetlit ko u Betlehemu? Jel se to da nekako popravit?

Praktična žena kaže...

Kak to misliš if my teacher were a lady?!:))

Anonimno kaže...

Na razmračenju se radi.

A mislila sam da su Juniora stisli uoči Kupa. Pa nek' na tome trenira i engleski.

Nažalost, Tube nema ONU verziju, našla zgodnu s L. Russelom feat Santa Claus (www.youtube.com/watch?v=WGnPxJl-DlM), al tražim i dalje.

Zgodan podatak u vrijeme recesije: talibani lani ubrali 1/2 milijarde dolara na opijumu, a kako je mak i ove godine dao sve od sebe, uveli nešto kao OPEC-kvotu da ne sruše cijenu na globalnom tržištu. Eto otkud lova za Mombai-raspašoi. A Pakistan i Indija odmah na rubu rata, Pakistanac viče: 'Nisam ja', dok talibanija odozgo mirno gleda svoja posla. Može joj bit.

Anonimno kaže...

His school teacher. Not you, mylady :)

Praktična žena kaže...

Ajd sad mi je lakše, već sam mislila da ću morat nastupit u "Plodovima zemlje" i pričat kako onaj Pankretić nema razumijevanja i kako se uopće ne isplati uzgajat mak kad država ne da subvencije a na tržištu su takvi viškovi da ću ove godine bit na čistom gubitku :))
Ima talibanija i prihod od nafte, mak im je samo za Lopatarove kašikare:)))
Aaaa ta tičerica, pa ti znaš da je ova lady od glave do pete :)))))))

Praktična žena kaže...

Ufff, vidi sat! Sjedam na metlu i pravac Alfa Centauri:) A domani?

Anonimno kaže...

Je, sjećam se još one lekcije kad su osim gramatike morali znati i male tajne francuske visoke kuhinje - nogme lady od glave do pete, ništa zato kaj deca doma jedu grah s kobasom (ili fish'n'chips)

Pankretić nema kaj trkeljat: uzgoj maka u nas zabranjen i na okućnicama.

Au, kad prije, kidam! 'noć :)

Praktična žena kaže...

Buona notte, principessa:)

Anonimno kaže...

corr: BOgme, lady... :)))