četvrtak, rujna 04, 2008

Dalaj Lamini muževi

Milijun seoskih žena godišnje na Tibetu pokuša samoubojstvo, najčešće pesticidima. Razlog: okrutnost njihovih muževa.

Broj komentara: 30:

Anonimno kaže...

Obraz traktora

Ako je riječ baš o Tibetankama s Tibeta, njihovim muževima vjera brani okrutnost i u tom bi slučaju Dharamsala trebala djelovati preko redovnika i samostana kojih gore ipak još ima i isu bez utjecaja. Jako me čudi da Dalaj lama prešućuje okrutnost čovjeka prema čovjeku, jer to znači da su mu Han tradicije zarazile Tibetance dok je on na putu radi marketinške obrade globalnog vjersko-političkog tržišta.
No možda je riječ o Kineskinjama koje žive na Tibetu, jer su Han sustavno i prisilno naseljavani nakon odlaska Lame i sad ih gore ima kao kusih pasa. A veli Lancet da je u cijeloj Kini samoubojstvo peti najčešći uzrok smrti, mnogo više među ženama nego muškarcima. Tradicionalno, one su često žrtvovale svoj život kao dokaz poštovanja prema 'ulozi žene' o koju su se (na razne nezamislive načine) ogriješile, a nerijetko (zamisli!) i kao dokaz ljubavi.
Mora da je suprug i danas u položaju da ženi naredi samoubojstvo.
Uostalom, u tradicionalnom kineskom braku žena na selu službeno vrijedi manje od poljoprivrednog stroja i krupnijih komada alata, pa me ne čudi što se seljanke ubijaju baš pesticidima. Pa ne može se žena baciti pod traktor i uvrijediti stroj tolike vrijednosti svojom bezvrijednom smrću. Ubije lijepo sebe k'o svaku drugu štetočinu, a obraz obitelji i traktora ostane čist k'o sunce.

Praktična žena kaže...

Moguće da su to i Kineskinje ali meni po facama nisu izgledale tako. No, može bit i da je montažer dokumentarca bio jedan od onih kojima "svi izgledaju isto". Da je u pitanju Balkan večerao bi, majci, on pesticide!

Jel' gotovo za ovaj tjedan?

Anonimno kaže...

Jest. I sad se broji sitno... :)

Praktična žena kaže...

Čujem da su Švabe došle i da ih je odvelo u Split. Ili idu pregledat imovinu da vide koju cijenu tražit, ili su se ipak odlučili zadržat.

Anonimno kaže...

Je, jaka stvar ko Torcidin udjel u Ajduku... Ovako il' onako, mo'š mislit nade :)))

Praktična žena kaže...

Sutra barba i MI idu na feštu gore na breg, Franko časti cijelo mjesto (ali sutra samo muške, ne znam koji im je to običaj) zbog rođenja sina. MI psuje, jer je sutra Bruxelles :))

Praktična žena kaže...

Jel tebi ova Palin djeluje malo munjeno?

Anonimno kaže...

Čovječe, pa ta baba odstreljuje grizlije, ali pravim mecima, ne reklamno kao Putin... Plus rađala do iznemoglosti pa se peto dijete rodilo s Dawnom. Nema majci abortusa! I pobožna desnica lijepo odmah prvi dan pljunula McCainu milijune. Ta žena ŽIVI svoju politiku, i tjera svoju djecu da je žive... Munjena i opasna k'o vrag, rekla bih.

Kaj je to kod Franka mačo fešta zbog sina? Su mu već dali ime?
He-he, a ti ćeš lijepo gledat Bruxelles na miru. Reci MI-ju: Ma, samo ti idi, ja ći ti snimit miting...' To će ga dodatno oraspoložiti :)))

Praktična žena kaže...

Palinka je luda ko cipela, mora da je potomak onih Rusa koji su medvjede ubijali golim rukama i zubima im rezali grkljan. Bilo bi zanimljivo vidjet kako bi to vodilo Ameriku da joj kojim slučajem tako padne karta.
Mali se zove Matej. To oni po Bibliji. Iako mi se kao totalno neupućenoj čini da bi možda ipak trebao biti Matija.
Nema snimanja, samo prepričavanje:)) Pet kuna, molim!

Praktična žena kaže...

Milady, it's late. Svaka svoju na svoju metlu pa niz Klek u petoj :))) Buona notte?

Anonimno kaže...

Zapravo me čudi, a i drago mi, da nije Mateo kad mu je već čača Franko. Matija je narodna verzija, Matej stara crkvena. Kad malo naraste, neka ga odvedu u Rim, u crkvicu San Luigi degli Francesi kraj Piazza Navona, da vidi Caravaggiovo 'Pozvanje sv. Mateja'. Zauvijek će zavoljeti svjetlo u čovjeku :)))
Ajd, na Kleku se već i razdanilo. Do sutra :)

Anonimno kaže...

ćaća, naravno :)))

Praktična žena kaže...

Tu je kumovala Bosna:))

A domani

Praktična žena kaže...

No such luck! Fešta pomaknuta na 9, barba i MI odlučili da zbog odojka, janjetine i ostalih đakonija, nije vrijedno propustiti Bruxelles i ja opet bez un'ora di solitudine :)

Anonimno kaže...

Kvragu! A ja baš svratih da pitam je li otišao i jesi li si već postavila prigodnu briselsku scenografiju blaženom miru... A šta ćeš!
Ajd, odoh i ja u Bruxelles pa se čujemo poslije... Pazi, i Powell i Bold najavili rekord!

Anonimno kaže...

Bolt, naravno, al mene još drži licht i bold problematika :)))

Praktična žena kaže...

Ajme, ubit će je ćaća! još za olimpijsku medalju al da im izmakne 500 hiljada zelenih! A Asafa namučio Bolta. Nije mu još nitko tako disao za vratom. Ovi me naši izludili s tom specijalnom trasom. Pa jedva da smo uspjeli popratit što se još zbivalo na mitingu! MI sad ošo gore popit piće i valjda vratit barbu doma, jer je u međuvremenu došo zet i natjero ga da ide gore.

Anonimno kaže...

Lako za medalju, ali pol milijuna... ajme! A onoj Jelimo valjda ćaća ne kuri pod petama... Inače i nije bilo bogznašto za pogledati, svi se ispuhali osim Bolta i Asafe. A evo, Car i ja čilamo uz pivo...

Praktična žena kaže...

Kaže se Đelimo:)))

Praktična žena kaže...

...a ne čilamo :)) a ta će u selo dovest struju i vodu il' će cijela familija pokupovat krave i poženit djecu.

Anonimno kaže...

Ja sam za krave. one najboje čilaju... Premda, voda bi dobro došla. Doduše, mislim da Kenija ne stoji sasvim loše na tom planu, ali moram pitati Drungaro...
A naša Meseret je izgleda najnaprednija žena Etiopije, uz sve ovo bavi se ženskim i pravima, odsad navijam samo za nju. Mogla bi baš malo trenirati po Tibetu, recimo protiv seoskog muškarca na traktoru... ako, naime, nije prespor... :)))

Praktična žena kaže...

Defar i Masai, koju je muž mlatio, pa ga ostavila i sa 30 ošla trčeći zarađivat šolde za sebe i djecu, obje se bore protiv nasilnika. Afrikanke svašta trpe ali kad im pukne...jesi li čitala "Nevjernicu"?

Anonimno kaže...

Jok. Sumnjiv naslov. Pričaj...

Anonimno kaže...

Plus, znam da je muž mlatio Edith (premda je bila murjakinja) i da je zbrisala zarađivati za život kao zec, al nisam znala da se bori. Odlične su!

Praktična žena kaže...

Ayan Hirsi Ali, Sudanka koju su obrezivali, ušivali, udavali, tjerali da se moli Alahu po cijele dane i koja je bila već na pol puta do Osame, ali je onda zbrisala i dopsjela do zastupnice u holandskom parlamentu. Danas živi u Americi. "Nevjernica" je njena autobiografija.

Praktična žena kaže...

MI još tulumari. Ne mogu vjerovat da bi barba toliko izdržao! On ide spavat u 9 s kokošima.

Anonimno kaže...

A znam nju, na kraju nije sve bilo sasvim čisto u njezinoj imigrantskoj priči pa je dala ostavku kao MP...
A ja bih danas trebala ranije leći jer sutra idem rano na fitness i poslije u potragu za novim armalkama, tako da kad dođu majstori za bojler s pipama bude sve u redu. Ipak, Mali je u Ljubljani na nekom koncertu, a ja, sram me to i reći, još uvijek teško zaspem dok ne vidim da je doma. Ej, da me čuje :)))

Praktična žena kaže...

Ajde ti lijepo leć, doć će on u sitan sat, tko zna gdje će sve putem stat. Evo i MI upravo došao. tulum još traje, jede se, pije, pjeva, svira trieština...

Praktična žena kaže...

Dobra noc, dobra noc...:)

Anonimno kaže...

Ajd, 'noć, ovo gore ću komentirati sutra...