utorak, travnja 29, 2008

Eli, piši Mioflex!

Opet nas je zapala teška boljka: ukočilo ga u leđima.
Ljubazan, kakav zna biti, pomagao je susjedu, koji boluje od Parkinsonove bolesti, podići pedesetak kilograma težak kontejner. I navečer ga ukočilo. Onako malo. Dok sjedi i leži, ne boli. Ali sijeva „za poludit“ kad pokuša ustati ili se sagnuti.
Odmah smo izvukli našu zalihu gelova i krema (ima ih bar 50, časna riječ!). Pa mažem redom: mast dr. Wolfa, Deep Relief, Voltaren gel… Postupak mazanja ponavlja se svakih nekoliko sati. U međuvremenu zamotan u dekicu na trosjedu, teško uzdiše. Tanjuriće s hranom i čaj dodajem u ruku, jer se do stolića ne usuđuje protegnuti.
Svakih pola sata zovu njegova brižna majka, brat ili kćer. Mama, koja bi svojim lijekovima i nadrilijekovima solidno popunila police osrednje apoteke, prepuna je savjeta: stavi obloge od octa, kupusa, popij aspirin…Susjeda Pia mu po meni šalje Neofen protiv bolova. Kćer, liječnica, odmah viče nemoj to piti to je otrov, loše za srce, samo miruj. Čak i susjeda iz Zagreba je obaviještena o „teškoj bolesti“ i brižno se svake večeri raspituje kako mu je.
Da bude jasno, ne boli to njega za neizdržat. Ustvari, poslije tri dana više ga uopće ne boli, ali mi i dalje urednom mažemo i pijemo tablete. Jučer mu je na trenutak zateglo i prsni mišić. Odmah vadimo gel. Ja mu navlačim rukave ko kakvoj dami i ko Pepeljuga skidam čarape. On za svaki slučaj hoda polako, ko po jajima, i ne udaljava se više od 20 metara od trosjeda.
Danas naišla Dada fizioterapeutica. Odmah joj je počeo pričat o bolovima za neizdržat. Kaže Dada, to ste istegli mišić. On odmah zaziva: „Eli, Eli piši Mioflex!“ Pišem.
Inače, on je za svoje godine čudesno zdrav. Ne zna za bolove. U životu nije imao pokvaren zub. Imao je malo problema s tlakom, ali nakon što je dva puta obavio koronarografiju (kad je došao drugi put profesor ga je pitao: „Koji vas je idiot opet poslao?“), pokazalo se da su žile čiste, sve pet. Pa smo onda nekoliko puta išli na kolonoskopiju (kao u bebe, kaže gastroenterolog), pa svake godine na pregled prostate… Čak i svaki madež koji se pojavi odmah uklanja. Kirurški, dakako.
Svejedno, kako god tko spomene da ima neki zdravstveni problem on odmah ima isti takav. Kad ga liječnik ispituje da li ga boli, guši, peče, štreca…on na sva pitanja odgovara potvrdno. Tako je i došlo do one druge koronarografije.
Ja sam već oguglala. Razvila sistem. Kad god se on potuži da ga nešto boli ili mu se pojavila gdje kakva mrljica odmah preporučujem: namaži „Niveom“. Ili popij Andol.
I, jasno, odmah je bolje.

Broj komentara: 35:

Anonimno kaže...

Ajd,drago mi za drugu koronografiju, ali masirati masažu osobno, mislim zbilja :). Pa dobro, je l' mu ona mala psihić ili nije, šta se s njom ne dogovoriš o nekoj sugestivnoj metodi tipa Andol 100 jedanput tjedno je debelo podcijenjeno čudo medicine, šta nisi dobila moj mail...
Kad već o čudima, i ja se razboljela u ovom kišnom reštu. Dijagnoza: intermitentna hipersomnija. Riječju, svaka tri sata zaspem na sat i pol. Bilo gdje: gore u bakinoj sobi, u kuhinji na stolcu, na kauču pod knjigom (Jekka McVicar: New book of Herbs, 5 kg minimalno, a pada na nos, trebali bi je prodavat s policom dopunskog zdravstvenog)... Kiša na ovom bezimenom otoku zapravo je u aerosolu, ne treba ti za nju ni kišobran, samo jastuk i dekica. I tak već triput danas slomila nos. Idem sada nabrzaka još spravit pac za četvrtak (rodbina na dvorišnom ručku, traže nešto 'sjevernjački' - je l' to odmor?!), a onda ću natrag u pidžamu s nekom lakšom knjigom. Predajem se, pa moram se valjda naspavat za dvije godine. Idem još samo skoknut do susjede po očerupanu živad za pac dok se još vidi... Nadam se da neću zapet na kavicama... Ajd :)

Praktična žena kaže...

@ena: super, gdje bolje spavat nego na ovom morskom zraku. I ja u četvrtak spremam roštilj za Piu i Genia. Sutra idem po špezu. Napravit ću možda i neki kolač, da se nađe. Čujemo se kasnije

Praktična žena kaže...

@ena: samo ti spavaj i ja ovdje zijevam poslije nogometa. Zaspat ću za pet minuta. Bon nuit

Praktična žena kaže...

@tko naiđe: samo tiho na prstima, kokoši spavaju

Anonimno kaže...

ebote, pa i ja imam takvu bolest spavanja, kako si ono kazala "intermitentna hipersomnija", normale vajze ne spavam (em nemaš kad, em strah da ne propustiš ili ne do bog prespavaš) ali čim je neka normalnija atmosfera i kad znam da ima neko ko pazi na mene da će me probuditi čim se krene ili počme pripremati, e onda zaspem ko mala beba (ritam: sat vremena spavanja sat plakanja). Tako sad na pecanju, jugo kida konope, barka svako malo pa se okrene naglavačke, oni u kući s užasom gledali valove, a ja unutra pojma o pojmu.
Inače, izuzetno sam sklon nepostavljanju pitanja, a još skloniji isključivosti prema onima koji postavljaju pitanja. Zato valjda i jesam tu gdje sam. Sam kao opanak. Al kad se potepem na kakvu, e onda teturam.
Isto, nije lijepo biti napast niti je lijepo ulaziti nepozvan. Jednostavno, draga mi je tuđa sloboda, jer valjda mislim da kako ću i ja moč tako jednog dana.
Prema tome, to je to.
Dont vori.

Praktična žena kaže...

@prvi: eeej, dobro nam se vratio majstore! Falio nam brate. Marga čak slala PP. Kvanta i ja evo malo intermitentno, na smjenu, spavamo. Kvanta i u tehničkim problemima. Ti si ovdje uvijek pozvan, toliko da se zna. Kako je bilo u Amsterdamu?

Praktična žena kaže...

Dragi moji zaposleni, nezaposleni, privremeno zaposleni sretan vam 1. maj praznik rada!

Anonimno kaže...

I tebi sestro.

Anonimno kaže...

Volim vas oboje. Sretan vam majski grah, roštilj i fiš.

Praktična žena kaže...

@ena: Ne znam kakva je kod tebe situacija, ali moji gosti otišli, pa se vratili i tek sad definitivno otišli. Perem zadnju rundu suđa. Mladi vinar donio svoj nagrađeni sovignon i ja sama popila bar pola boce, toliko mi je bio dobar.

Anonimno kaže...

Ja tek sad gotova: spremala, kuhala, išla u grad pred autobus, išla OPET u grad (zaboravila pitu kod tete Antice), postavljala stol u vrtu, triput izazvala kišu, postavila stol u staroj kuhinji, posluživala oko stola, konverzirala za stolom, jedva ih rastjerala od stola, pokupila sve sa stola, pala pod stol i sad te zovem na pivo, zaslužile smo. Poslije tekme ili sms-ni kad hoćeš.

Praktična žena kaže...

Može al da mi ga serviraš na stol, pod stolom nema gušta, svako malo neko opali glavom :)

Anonimno kaže...

Preporučilo Majstorovu crticu 'Ni za živu glavu ne propuštati...' u online časopisu književnost.org
Vidi:
http://www.knjizevnost.org/index.php?subaction=showfull&id=1209413495&archive=&start_from=&ucat=9&kategorija=9
Sretna ko tele. Čim se vratim, priredit ću nekakav vatromet. Sve drugo je luk i voda!
(plus palo mi na pamet još par teorija, puni vedrijih).
Opet cijeli dan gosti. Gle, pa ja imam život (u tragovima)...

Praktična žena kaže...

@ena: o, sjajno! I kod mene gostuju, prolaze, ja gostujem...idem pogledat, čujemo se

Anonimno kaže...

umorna ko pas, vrtni radovi, gosti... plus normalni bioritam želi natrag po svaku cijenu, čudi me to. noć...

Anonimno kaže...

*ebat ga, pisale u istom trenutku... aj, još po pivo kod cara, ga te čujem...

Praktična žena kaže...

Triput hura za kokošinjac i našeg oroza!

Praktična žena kaže...

Ok, ako se ne čujemo sretan put.

Praktična žena kaže...

I polako, bit će gužva vraćaju se vikendaši.

Anonimno kaže...

pa nemoj me zezat da sam pomiješala blogove :)))
eli, piši Gerovital...
ne brini se, ne vozim ja

Praktična žena kaže...

@ena: prijavi povratak. OK?

Anonimno kaže...

prijavak, drugarice, al ti me vec ukebala ionako... kriste, ova tehnika valjda alergična na narod!

Praktična žena kaže...

@ena:nema frke, šljaka. Jedino meni prsti natekli od poljoprivrednih radova. Posadila danas: 12 paprika, 12 rajčica, 6 krastavaca, nekoliko tikvica, 6 peršina, 3 celera i 2 tikve. Ha?

Anonimno kaže...

ja jutros još zadnji put obišla Frkanj: prvi golaći (ružičasti ko odojci), neki majstori udaraju zadnji glanc po plažama... poluoblačno. Malo sjela, skoro zaplakala... a, rekoh, ništa, ajd natrag... ovi klinci s helpdeska vrlo simpa i profesionalni, nisam im porazbijala šaltere, čudi me to za mene :))... Pivo?

Praktična žena kaže...

@ena: prijavljujem da je struja došla tek danas. Da nema škrinja sumnjam da bi itko išta poduzeo. Sve je relativno na otocima i u brdima. Gdje si danas?

Anonimno kaže...

Pitam se tko se to tako dobro brine za struju u prazničnom tjednu pojačanih turističkih noćenja. A evo, meni zadnji dan g.o., brzi net napokon šljaka (postojano kano klisurina)i već sutra - rudnik. Obišla još neke šaltere da mi se ne prelije u radne dane (bude li ih još uopće), poodgovarala na poštu, obavila par dragih telefonskih razgovora (ali ne sve, nikad ne stignem sve, još sam u crvenom) i obišla par bratskih blogova. Bože, što ti ljudi štepaju, otkud im snage? Meni more skroz primirilo adrenalin, polako se dižem, ali rekoh sebi, pa čekaj malo, dići ćeš se kad te bude gospodska volja, ima toliko drugih stvari na tom svijetu kad si slobodan i raskovan od ekrana. Bit će toga opet, i previše, nema žurbe. Nekako se to bloženje čudno spojilo s rudnikom. Nego, mislim na Karića...

Praktična žena kaže...

@ ena: Ništa inkvizitorica nije spominjala, a danas je dvaput zvala, ali to znači da je sve O.K. Ma ima on sreće više nego pameti. A ti šetaš po šalterima, jesi koga ispljuskala onako reda radi?
Ma pusti blogoprodukciju to je tebi povezano s cajtnotom. Nego jesi primijetila da već danima nema Prvog? Otkako je došo iz Rijksmuseuma sav se nekako ukukuljio. Da nije našao kakvu s repom?

Anonimno kaže...

Ajd, drago mi za Karića, čudno kako mi je to teško palo, pomislila sam, ako ode... Ipak je on moj prvi urednik. A sjeti se samo Ermina i Dizdara u članku iz Mostara... Karinjo to pustio, objavio... to mu nikada neću zaboraviti, a sve drugo već jesam, čak i one vječne listiće lota... pa ne može sada umrijeti u nekakvim by-passima, na nekakvim cijevima za dijalizu...
Prvi je OK, ima valjda čovjek važnijeg posla.

Praktična žena kaže...

Bože dragi, gdje li je Ermin? Tko zna je li preživio u onoj hladnoj, prekrasnoj, Norveškoj ili je uteko natrag u Mostar? Kad opet sretnem Karića, oporavljenog, na placu morat ću ga pitat

Anonimno kaže...

O Erminu ni glasa već deset godina, ali znam da su oboje dobili posao nepunu godinu po dolasku u Norvešku. Prenesi za Karinja al Ink. nešto javi. Ja već steady ready za rudnik. Ostavila ti kod Cara malo pivo i jedan bombončić. Čujemo se...

Anonimno kaže...

HITNO, HITNO, HITNO!!!
Londonska odluka o smaknuću odgođena do 20. svibnja.
Kad se TOČNO slatki vraća iz Jamerike?

Praktična žena kaže...

@ena: ne znam točno. Znam da je ćelavi bio s njim tjedan dana a on se vratio prošli tjedan. On obično ostaje 2 tjedna. Mogu pitat ženu u četvrtak. Kad je London u pitanju to obično ide ćelavi

Praktična žena kaže...

*ebava me VIP ovo gore pisala ravno 3 puta. Pa kaj se nisu odlučili za neku vrstu rekoncepcije?

Anonimno kaže...

Ne. Ako Švedi ne uđu, list se gasi. Ostaju specijalna izdanja (?!) i portal. MENI bi to odgovaralo, ali ne kužim logiku...
Današnji sastanak u Londri završio, dakle, odgodom odluke za 20.5. pa sam mislila da se slatki tada vraća iz SAD-a vio London. Moje mišljenje: A/ Šved nešto nudi, ali ćelavi bi radije da to potpiše slatki. B/ Šved se brani 7-godišnjim ugovorom, a ćelavi ne želi sam potpisati isplatu penala zbog raskida.
Inače. SADA kad krepavamo, svi nam iz branše stadoše hvaliti koncepciju i kvalitetu... seronje

Praktična žena kaže...

@:ena: sasvim moguće da se čeka slatki, ali možda i Nijemci. Neće se tako lako odlučiti platit penale. Ja mislim da će se to još malo razvlačiti. Ako uopće ove godine išta odluče. Lani ste imali dosta love jer su Šveđani plaćali, a sad kad bi morali sami pokrit nisu u stanju nać oglašivače. Ali do ove godine nisu gubili.