utorak, ožujka 25, 2008

Beštija

Izluđuje me jedna beštija. Smjestila se gore pod gredu, nevidljiva al bučna ko cvrčak u ljetno podne. I gricka. Zvuči mi kao onaj veliki zeleni skakavac što mi je izjeo novu novcatu trenirku. Nisam mogla vjerovat. Otkad to skakavci jedu sintetiku? Najeo se do sita. Trenirku sad mog nosit ko mrežaste čarape za večernje izlaske.
Nisam još uspjela dešifrirat koja je fauna ovaj gore u gredi. Mogo bi bit i miš.
Jedne noći u gluho doba blejim ja u polusnu, neki glupi noćni film, kad ono iz kuta oka primijetim nešto malo, sivo protrčalo od vrata do sofe. Stavim naočale za bolji vid. Čekam. Ne prođe minuta, kad on opet u niskom startu projuri od sofe do ona dva nahtkasla što mi već tri godine služe kao privremeni stolić za televiziju. I onda ga opet nema. Mislim, pričinja mi se. Noć je, možda sam sanjala. Najednom eno ga iza televizora. Znatiželjno se naviruje, gleda me drsko i maše glavicom, a brk mu se smije. Nisam popila ni kapi alkohola, majke mi!
Mislim dal da dignem noge na sofu i vrištim, il da se provučem potrbuške do ostave, naoružam metlom i umlatim provokatora. Krenem prvo istraživat iza nahtkasla. Nema ga. Pa oprezno iza televizora. Iza sofe. Zalegnem na pod i zavirujem pod sofu. Nigdje malog gada. Jedva se digla. I na kraju odlučim ostavit vrata na terasu otvorena. Nije mi djelovao glup, shvatit će da tu, majci, hrane nema.
Ujutro, nigdje miša. On mi ne vjeruje, al ja svejedno kupila ono ljepilo za miševe, razmazala po kartonima, nakitila komadima sira i rasporedila po strateškim uglovima kuće. Stajalo je tjednima, sasušilo se, a da se ni pauk nije ulijepio.
Traži se znači novi pristup. Dolje u selu živi 11 mačaka, na svakog stanovnika po jedna. Rijetko ih hrane. A što oni dvonožni rade s mačjim podmlatkom ne bih vam željela ovdje opisivat. Elem kupim vreću mačje hrane, tri zdjelice, jedna je za vodu, i otvorim mačji delikates. Prvo je stigla jedna mala. Dva dana kasnije dovela mamu i tatu. Sad dolaze i neki opaki mačori iz susjednog sela. I svako jutro, kad otvorim vrata, pred njima nađem lijepo poredanu kolekciju mrtvih miševa i guštera. Kad zatopli nać će se i koja zmijica, jer i ta dražesna stvorenja žive u blizini. A ja mirno spavam.
Nego ona beštija gore. Probala sam je raskužit s Raiderom protiv muha, komaraca i jehovinih svjedoka. Bez rezultata. Kad se približim gredi podlac umukne, tako da ga ne mogu točno ni locirat. Možda je crv? Jel bi mogo bit tako glasan? Draga Ena, imaš li kakav savjet? Izludit ću od tog manijaka!

44 komentara:

Anonimno kaže...

Čuj, Kafka sigurno nije, on bi bio tiši, a sad što je... Sjećaš se one radionice šta je bila dozidana na matovičku kuhinju?
Dakle, kao prvo, Rajdera zaboravi, jest killer, ali on the road. Moš probat s Reisingerom - 'ubija zauvijek' - al sumnjam da IT čita Vjesnik. Moš kupit i Reid, al i to je dugačka, teška obilaznica.
E pa sad, u onoj dozidanoj radionici bila dozidana niša za furunu. Kad je furuna ispala iz igre, one dvije rupe lijepo zatvorili vratima (teška hrastovina) i unutra osnovali bunker za 'stvari' (neopisiva kategorija, al sve provjereno neživo i provjereno vlasništvo pokojne prabake). A pred novim bunkerom novi dnevni boravak, lijepo uređeno. I cijeli božji dan fina tišina. Al čim noću sve pospalo i ja ostajala sama, iz bunkera grebuckanje. Pravilan razmak. Otvorim - ništa, zatvorim - grebe. I tako, noću, godinama. Reid, Rajder, DDT, očaj, slom živaca, razmišljanje o prodaji kućerine... I znaš kako je završilo. Pozvala Anđela, on srušio radionu, napravio nov boravak onako kako ja volim i mirna Bosna. Sad sušta harmonija i samo zrikavci. Pa eto ti: il Anđelo, il navuci beštiju na Vjesnik.

Hopla, evo posla. Ciao.

Praktična žena kaže...

@eLKa: možda bi najlakše rješenje bio Anđelo pa da sruši krov i napravi novi (kažeš dnevna dobro ispala?), jer s Vjesnikom će teško ić, na njega ne bi navuko ni nekog s Alzheimerom a kamoli beštiju koja ima sve svoje, i još k tome zdrave, zube. Onaj Reid, *ebo ga ćaća, došo mi ko jahač apokalipse

Anonimno kaže...

Ej, pa mogla bi ga raspaliti Blijedim, viš kak se rješenje samo nametne. Ti se riješiš beštije, a ja apokalipse!

Praktična žena kaže...

@eLKa:znala sam ja da s pravoj osobi obraćam za savjet! Nego htjedoh pitat gdje će za vas nać mesta u Crnoj kući? Jel to zbog štednje?

Anonimno kaže...

Imaju šupu za kažnjeničku bojnu, ondje već smjestili reziduum od Sutra a i mi ćemo onamo. Ne znam kak ne kuže da bi im žuto bolje išlo s Jut 2. Džekil-Hajd. A nama baš napokon navrle reklame. Blijedi prava gljiva.

Šaran je šaran, pastrva lička pasrtva, nikakav Alois.

Anonimno kaže...

lička pastrva, lička pastrva, lička pastrva
a Blijedi je gnjida
pa šta mi je dr. Šmalc?

Praktična žena kaže...

@ eLKa: Dr. Šmalc vas ne može primiti, upravo ima drugog pacijenta kojem se naglo pogoršalo stanje. Želite li zakazati neki drugi termin?

Anonimno kaže...

Ne sad, hvalanapitanju: Američka jahta u splitskoj luci... Danas će me zdrobit. Viš da još niš nisu napravili.

Praktična žena kaže...

@ eLKa: ajme jada. Ima na teletextu neka vijest o reviziji pretvorbe u BiH i naftnom terminalu koji je prodan Rojsu a vrijedi navodno milijarde dolara...radi, čut će mo se kad prođe frtutma

Anonimno kaže...

šarankuša b.o.
A ne ne. To se zove totalna superiornost. Tako elegantno, na finjaka. Pravi majstorluk.
Moj duboki naklon.

Anonimno kaže...

@anonimno: A šta je sad tko kriv? Svaku noć drame...

Anonimno kaže...

@eli: Ovo kao prošla frtutma? E, moja ti, sad me stvarno pregazilo... Ajd. :)

Praktična žena kaže...

@eLKa:ne znam što mi bi, zaspala u ponoć, to uvijek kad moram mijenjat lokaciju, živčana pa spavam
@prvi:izvinjavam se, ostala mi beskrajna znatiželja iako se tom profesijom više ne bavim

Anonimno kaže...

Jutro! Što to bi?

Praktična žena kaže...

@eLKa: ma pali tamo s neba neki šarani kod prvog, pa ja nisam izdržala ošla vidit otkud padaju, a tamo drama. Sad mi neugodno

Anonimno kaže...

A to onaj šaran od jučer. Ja ga ipak prva vidjela i malo mi digao tlak. Ovdje drame, ondje ribičija. Zašto bi mi bilo neugodno? Zato što unatoč kvocijentu znam plakati i smijati se od srca? Pa to jest cjelovita inteligencija, sa svim slovima! Prosede, kažem ti, i to vrlo dobar. Zapravo neodoljiv.
Nemoj da ti bude krivo.
Kad vi krećete?

Praktična žena kaže...

@eLKa:ma znala sam, čim ga onako isukala iz futrole. Ja starija, a i inače malo sporiji refleksi, skužila tek kod salpe, al već mi izletilo

Anonimno kaže...

Loviš Koradu?

Praktična žena kaže...

@eLKa: ajme majko kroz kuću mi promaršila cijela divizija! Prvo došla Rezika, pa za njom Najbolja susjeda da zapali koju, pa za njom najbolji susjed sa šrafcigerima, izvrnuo stol i udri prišarafljivat. U to stiže sin s kuljama (večeras inštrukcije iz engleskog), nosi mačku u portabl korpi veterinaru, pa onda ulaze, izlaze... ja utekla van. Onda mi on zauzeo kantu i ne miče se. Sad ošo hodat, ja da ću se javit kad zove šogor. Pa ljudi kako vi možete živit u toj gunguli?! Nego kad se ti i ja vidimo?
A za Koradu: bilo je vrijeme još kad su onog dečka silovali đubrad

Anonimno kaže...

Upravo TO ističemo u priči o manijaku koju sada radimo za međunarodnu razmjenu. Sutra slobodna od 17 nadalje. Ili subota Blue up, kad god ti odgovara. Javi.

Praktična žena kaže...

@ELKa: meni sve odgovara. vidi sutra u kakvoj si formi i jel imaš vremena pa javi. Ja sam u svakom sluaju slobodna. Blu up Ok

Anonimno kaže...

čim se popeo na tvrđavu, *ebem ih njih i oznake, epolete i zvjezdice. Kako bi rado volio vidit djelatne, umirovljene i one u pričuvi (krvti, koja odvratna riječ, po mrskoći odmah iza zaporke) negdje na njivi sa nepreglednim redovima repe i kukuruza, s motikom, naravno. Ne volim vidit ni konobara u uniformi, odma se naježim i njuškam najkraći put ka izlazu. Puna ih je država. Puna puncijata. Pa ti više nemreš sjest ko čovjek u birtiju i lajat protiv, jer garant je za susjednim stolom neko grlo sa proračuna, plus pištoljača, ako ništ drugo, a ono bazuka u gepeku.
Obrijani, nabreklih vratina. Jebači prije svega.
Ma bolje da šutim.
Ima ljepših stvari od govana.

Praktična žena kaže...

@u pravu si. Nemoš više ni nekom na cesti opsovat il pokazat prst, jer nikad ne znaš hoće li neki razvojačeni isukat pištolj i upucat te ko zeca. Svi ti zaslužni vodoinstalateri, kamiondžije, konobari - generali, pobili hrpu svijeta nije važno naoružano, nenaružano jel nepokretna baba il kakva budala ko i oni. Jel to njihova država? Jest. Jesu je oni stvorili? Nego da jesu. Pa jel normalno do upucaju svakog tko im krivo pogleda? A sad se uskomešali, valjda nije zgodno jer dolazi Bush, a i taj isti ko i oni, pa krenuli lovit ovoga koji je već napuco, namlatio, silovo kog je stigo i sve to u miru. Čovjeku se povraća i od njega i od njih

Anonimno kaže...

A ovo sa zastavom će odlično izgledat na CNN-u kad Koradea za par dana prime u NATO. Plus Rojs izguro Astaldi (Plassnik danas još jednom zakukala), plus Glavašev glas presuđuje o saborskim odlukama... Kako si ga sami pakujemo. Ni kao galijoti, a kamoli EU! Evo tek došla, kroz sva opisana sranja. Muka mi. Ajd. Sutra.

Praktična žena kaže...

@eLKa: što je nama dve ure, niš. Zaboravila ti reć raznih stvari, putem do kuće mi ispadale iz torbe. Screw you, Alois.

Anonimno kaže...

Ma neka Aloisa, stari bloger, sve hvata iz torbe!

Praktična žena kaže...

@eLka: a bilo još raznih ukosnica i plastičnih narukvica, kako mi Demolition Woman skrkala najdražu lampu pa je htjela sljepit, o psihodeličnoj zahodskoj dasci, i neke bad news koje se ne tiču ni tebe ni mene...a hajd više zaboravim nego što zapamtim. Dr. Šmalc, mislite li da je došlo vrijeme da počnem radit popise?

Anonimno kaže...

Pa da iz zaboravljaš okolo?!

Praktična žena kaže...

@ zaboravljam što?

Praktična žena kaže...

@ eLKa: bila na sređivanju glave. Da sređivanju, opralo i osušilo. Neka dvojica minimalista (možda su par). Oko 8 mi dolazi mali na inštrukcije, past perfect tense (ma kome to uopće služi) pa ću ga muštrat jedno sat vremena

Anonimno kaže...

Ožeži po malom il, još bolje, po past perfectu. Oni će tebe na minimalac!

Praktična žena kaže...

@eLKa: ugnjavila ga s prošlim vremenima nije mogo isplivat jel prolazi, prošlo il pretprošlo i još opalila kratak diktat. Sad se izvuko da u 7 ujutro ima trening.

Praktična žena kaže...

@ eLka: da bar nisam frndalicu ostavila dole, nego mi sve pada na oči, izgledam ko susjedina Lola prije šišanja

Praktična žena kaže...

@eLka: joj Alois, Alois, a pirati!?

Anonimno kaže...

Au šit, Johnny Depp!

Praktična žena kaže...

@eLKa: ću nazovem, ćemo se dogovorit

Anonimno kaže...

Otkuda dolazi takva strast, čudi se Blijedi svako malo. Klinci ne, oni nauče od prve.
Hard and stomack, naravno, ali to košta. Ljubav velika kao nebo najtvrđa valuta koju znam.

Praktična žena kaže...

@eLKa: jest i on mi je bio sjajan, malo mu vjeruješ, malo ne vjeruješ a opet mu ne možeš odoljeti. Ja ne znam zašto tom dečku nisu dali bar jednom malog Oskara, tolko je toga dobro napravio. Možda zato što nikad nije bio 100 posto pozitivac. a njega to očito nije ni zanimalo

ena kaže...

kako to misliš, imala posla s...?

Praktična žena kaže...

@ ELKa: pa jesu me nahranili, ne, dobila sam čak i tri kompleta štapića. A malom Čanu sam i platila, istina nije znao pročitat cifru nego mi je dao da si sama pročitam al se zato lijepo nasmijao. a kineskinja kuhala nego što. A ostavila sam Šmalcovoj pacijentkinji s dalekog istoka i komentar. Jel sama sinoć došla?

ena kaže...

Sorry zlato, ovo nije šala, morala poslušat savjet iz kemijske

Praktična žena kaže...

@eLKa: ne brini on je već davno otišo. vidim ga gdje ostavlja tragove

Praktična žena kaže...

@ eLKa:više me brine prvi, da nje otputovo?

ena kaže...

Ne znam, ali dao mi čovjek pametan komentar na prvi post.